© 2024 solvo B.V.

Hemaglobine in urine

Een paar jaar geleden kreeg ik last van zweetaanvallen en vermoeidheid. Het bleek dat ik een pittige blaasonsteking had. Anti biotica gekregen en over. Dacht ik....sinds die tijd kreeg ik maandelijkse blaasonstekingen en antibiotica kuren. De laatse keer een hele lange kuur. Het hielp alleen tijdelijk. Er bleek ook hemaglobine in mijn urine te zitten in grote hoeveelheden. Blaas onderzoek gehad, nier onderzoek gehad. Niets te vinden. Nu ben ik 5 jaar verder en heb soms blaasontsteking maar altijd hemoglobine in mijn urine in grote hoeveelheid. Waardoor kan dit nou? Momenteel heb ik het gevoel een blaasonsteking te hebben, maar ik heb net getest (Nephur 6 test met leuko) en die is negatief. Wel weer hemaglobine in mijn urine (4+ dus ca.250 Ery/ul.) Wat is dat nou toch? Als ik een klap in mijn nieren krijg is dat ook erg pijnlijk maar op foto\'s etc is niets te zien, ook niet met contrast vloeistof. Wie herkent dit en wat is dit???


Hoi Belinda, Ik heb precies hetzelfde, veel teveel eiwit in de urine en de laatste jaren elke maand een blaasontsteking. Alle onderzoeken en zelfs een blaasoperatie gehad om te kijken of er poliepen zouden zitten maar buiten een ontsteking werd er niets gevonden. Balen dus. Ik schijn zwaar allergisch (2x een anafylactische shock) te zijn voor antibiotica en maag dit alleen in het ziekenhuis krijgen aan een infuus en met bewaking.Bij het laatste controle onderzoek moest ik urine inleveren en dat zou onderzocht worden, een week later krijg ik een recept thuis met de mededeling dat ik weer een blaasontsteking zou hebben alhoewel ik nergens last van had. Heb de kuur ook niet meer genomen. Nog steeds ben ik bang om weer een zware blaasontsteking te krijgen met alle ellende vandien en er is nog steeds geen oplossing gevonden. Ik loop trouwens in het UMC in utrecht. Ik ben bijna 45 jaar. Veel heb je hier niet aan maar ik leef met je mee omdat ik weet wat een trouble je ermee hebt! Sterkte en fijne paasdagen, Sandra

label.Geplaatst op 2003-04-20 11:29:54


hoi, ik herken het echt heel degelijk,heb sinds een half jaar,constant urineproblemen,altijd leukostieten in me urine en vaak blaasonstekingen,soms kan ik nog geen week stoppen met de antibiotica en baal hiervan.heb ook darmproblemen,en allerlei onderzoeken gehad,bij uroloog en cynacoloog,maar er iets niks uitgekomen,en ik loop nu nog steeds met klachten,waarschijnlijk wel een operatie nodig aan de urinebuis die te nauw is,maar het is erg vervelend. wel heb ik het een en ander gelezen over de infectie candida en heb veel overeenkomsten

label.Geplaatst op 2003-10-18 19:26:06


Beste Belinda, Ik heb precies hetzelfde! Ben je er al achter wat het is? Groeten, Suus

label.Geplaatst op 2011-02-25 16:27:46


Hoi Sandra, Ik heb precies hetzelfde: teveel eiwit en steeds blaasontstekingen. Ben jij er al achter wat het is? Groeten, Suus

label.Geplaatst op 2011-02-25 16:29:26

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren