© 2024 solvo B.V.

Het prille begin van prostaatkanker?

Ofschoon mijn \"nickname\" vrolijk klinkt voel ik dat momenteel allerminst zo. Een tijdje geleden zijn er enkele minuscuul kleine deeltjes van mijn prostaat \"geplukt\". Daarvan zijn kweekjes gemaakt en daaruit zou blijken dat er een pril begin van prostaatkanker is. De arts vertelde me dat ze de scan van de kweekjes hebben moeten inkleuren om zulks vast te stellen. Nu is er een behandeling met hulp van Avodart gestart. Ik gebruik al enige maanden Omnic Ocas om de prostaat te laten slinken. Volgens de arts is alles heel goed behandelbaar en hoef ik niet bang te zijn voor uitzaaing. Een bloedonderzoek en botscan heeft uitgewezen dat ik inderdaad verder schoon ben. Wie heeft ervaring hiermee en wilt deze met mij delen?


Inderdaad prostaatkanker is goed te behandelen. zolang je de medicijnen inneemt. Via het bloed (PSA-waarde)en echo prostaat kan de uroloog de prostaat in de gaten houden. Wanneer de PSA-waarde weer gaat stijgen, zal de uroloog opnieuw biopten nemen. Wanneer er problemen ontstaan met plassen, kan de uroloog beslissen voor een operatie.

label.Geplaatst op 2007-05-20 13:43:18

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren