© 2024 solvo B.V.

Hoe werkt een blaasspoeling en wat zijn de resultaten

Mijn dochter (17 jaar) heeft al 1 1/2 jaar blaasontsteking en slikt veel antiobiotica. Afgelopen week moest ze helaas weer aan een kuur. Komende week krijgt ze nog wat onderzoeken in het ziekenhuis. Naast de antibiotica slikt ze ook cranberry, vitamine C, pro biotica en Super GLA 300 mg. van Solgar. Ze volgt alle adviezen van huisarts, uroloog etc. keurig op, maar ze komt er dus niet echt vanaf. Graag wil ik reacties van mensen die een blaasspoeling gehad hebben. Mijn angst is een beetje dat een blaas die al zo erg geirriteerd is (van de week zat er ook bloed in haar urine) misschien nog meer geirriteert raakt. Ook wil ik graag weten of het pijnlijk is of gewoon hoe zwaar (of juist niet..) mensen de behandeling ervaren hebben. Ze is geen pieper en haar pijngrens ligt wel redelijk hoog, maar ze is en blijft pas 17 jaar. Eigenlijk zijn alle reacties/info welkom.


hoi kloontje, ik werk als ziekenverzorgende en heb regelmatig mensen een blaasspoeling gegeven. Afhankelijk van de vloeistof die gebruikt wordt kan het wel/niet pijnlijk zijn. De meeste mensen geven aan dat het een gevoel geeft alsof ze moeten plassen, dit is wel logisch omdat de blaas gevuld wordt met vloeistof. Mensen geven vaak aan dat ze het eerder een vervelend dan een pijnlijk gevoel vinden. Maar nogmaals dat hangt wel af van de vloeistof die gebruikt wordt. Ik hoop dat het het gewenste resultaat geeft bij je dochter en dat ze het mee vindt vallen. Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-03-11 09:55:19


hoi Kloontje, Nog even een aanvulling: ik lees dat je dochter ook voedingssupplementen gebruikt. Zelf heb ik heel goede ervaringen met chinese geneeskunde, met name bij chronische klachten. Zij bekijken het probleem vanuit een heel andere hoek. Misschien kun je er wat mee. groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-12 21:17:37


Dag Kloontje, Heeft je dochter de blaasspoeling al gehad? en zo ja, is het haar meegevallen? groetjes Dag