© 2024 solvo B.V.

Hoe werkt een blaasspoeling en wat zijn de resultaten

Mijn dochter (17 jaar) heeft al 1 1/2 jaar blaasontsteking en slikt veel antiobiotica. Afgelopen week moest ze helaas weer aan een kuur. Komende week krijgt ze nog wat onderzoeken in het ziekenhuis. Naast de antibiotica slikt ze ook cranberry, vitamine C, pro biotica en Super GLA 300 mg. van Solgar. Ze volgt alle adviezen van huisarts, uroloog etc. keurig op, maar ze komt er dus niet echt vanaf. Graag wil ik reacties van mensen die een blaasspoeling gehad hebben. Mijn angst is een beetje dat een blaas die al zo erg geirriteerd is (van de week zat er ook bloed in haar urine) misschien nog meer geirriteert raakt. Ook wil ik graag weten of het pijnlijk is of gewoon hoe zwaar (of juist niet..) mensen de behandeling ervaren hebben. Ze is geen pieper en haar pijngrens ligt wel redelijk hoog, maar ze is en blijft pas 17 jaar. Eigenlijk zijn alle reacties/info welkom.


hoi kloontje, ik werk als ziekenverzorgende en heb regelmatig mensen een blaasspoeling gegeven. Afhankelijk van de vloeistof die gebruikt wordt kan het wel/niet pijnlijk zijn. De meeste mensen geven aan dat het een gevoel geeft alsof ze moeten plassen, dit is wel logisch omdat de blaas gevuld wordt met vloeistof. Mensen geven vaak aan dat ze het eerder een vervelend dan een pijnlijk gevoel vinden. Maar nogmaals dat hangt wel af van de vloeistof die gebruikt wordt. Ik hoop dat het het gewenste resultaat geeft bij je dochter en dat ze het mee vindt vallen. Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-03-11 09:55:19


hoi Kloontje, Nog even een aanvulling: ik lees dat je dochter ook voedingssupplementen gebruikt. Zelf heb ik heel goede ervaringen met chinese geneeskunde, met name bij chronische klachten. Zij bekijken het probleem vanuit een heel andere hoek. Misschien kun je er wat mee. groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-12 21:17:37


Dag Kloontje, Heeft je dochter de blaasspoeling al gehad? en zo ja, is het haar meegevallen? groetjes Dag

label.Geplaatst op 2006-03-29 15:54:53


Hoi, de blaasspoeling is op het moment nog even van de baan. Sinds ze met al die voedingssupplementen is begonnen gebruikt ze geen antiobiotica meer (nu al bijna 2 weken). Het gaat een stuk beter. Morgen gaat ze voor het eerst naar een bio-feedback fysiotherapeut omdat ze moet leren haar bekken te ontspannen als ze plast. Bij het laatste onderzoek bleek nogmaals dat ze als ze zeker weet dat haar blaas leeg is ze toch nog 130 ml. erin heeft zitten. We hopen eigenlijk dat de combinatie van fysio en solgar pillen zo goed aan gaat slaat dat haar blaaswand op deze manier weer herstelt. Volgens de gyneacoloog was de schade nog te herstellen en haar spierfuncties van haar blaas werken ook goed. We durven bijna niet te hopen dat het zo door blijft gaan, ze is nl. haast nooit zolang zonder antiobiotica geweest, dus dit is al een hele vooruitgang.

label.Geplaatst op 2006-03-29 20:40:39


Nou dat zijn goede berichten! Veel succes verder en hopenlijk gaat het nu met een sisser aflopen! Groetjes Dag

label.Geplaatst op 2006-03-29 20:48:29


Hey, heb even een vraagje heb in augustus een fikse blaasonsteking gehad, en antibiotica ervoor gekregen. het leek goed te gaan maar toen ik klaar was had ik aldoor nog last van branderig gevoel bij het plassen, heb urine ingeleverd en dat was schoon.dus loop nu nog steeds met pijn zodra er weer wat urine in de blaas komt doet het vreselijk pijn.tot 10 min na het plassen zakt de pijn wat af. help me ! kom ik hier ooit wel eens van af? wat voor voedingsuppelementen gebruikt ze? mischien iets voor mij ? groetjes.

label.Geplaatst op 2009-02-04 21:00:44


Hoi, Mijn dochter heeft allemaal producten van Solgar gebruikt, niet goedkoop maar het heeft wel effect gehad. Verder is ze uiteindelijk via een GOEDE bio feedback therapeut voor 90% van haar klachten afgekomen. haar blaas zal altijd een slechte plek blijven, bij spanningen, tentamens etc. komt het toch altijd weer terug. Succes

label.Geplaatst op 2009-02-05 19:03:07

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren