© 2024 solvo B.V.

Ik moet ve cystoscopie, wie haalt mijn angst weg?

Hoi allemaal, ik ben een man van 39, en heb volg week een cystoscopy, en ben er doods bang voor. Is het echt zo erg als man? Doet het echt pijn of valt het mee? Ik had nl een paar x bloed in mijn urine, en ben toen doorgestuurd. Op dit moment heb ik dat niet meer (denk ik) maar toch moet ik er aan geloven volgende week. Het voelt voor mij meer dat er iets in mijn plasbuis zat. Ook heb ik een ct can vd urine wegen, ook daar zie ik tegenop. Ik ben bang voor een nare uitslag. Wie herkent dit? Ik heb nu geen bloed meer, kan dat betekeken dat het wel meevalt, hoop op iemand die mij kan vertellen of die cystoscopy me e of tegen valt.....alvast heel erg bedankt!! stresskipje


Ik heb dit 6 jaar geleden gehad naar aanleiding van een onderzoek. Er werd toen een blaaspoliep ontdek en weg gehaald. Zag er ook tegen op maar bleek mee te vallen. Je heb alleen een rot gevoel maar geen pijn (volleblaas gevoel) als je nog wat weten wil hoor ik het wel.

label.Geplaatst op 2010-03-18 23:05:50


Beste stresskip, ik ben een man van 73 jaar en moest het zelfde onderzoek ondergaan als jij,had ook bloed in de urine en was doodsbang wat mij te wachten stond,nou ik kan je vertellen HET STELT NIETS VOOR,alleen een beetje vervelend,bij mij werd niets gevonden(misschien een niersteentje die was losgeraakt) sterkte.

label.Geplaatst op 2010-03-19 12:18:52


Cystoscopie kan uiterst pijnlijk zijn maar dat is voor elke persoon weer anders. Bij vrouwen is het vaak minder pijnlijk vanwege de korte urinebuis. Bij mannen is de urinebuis langer en meer gevoeliger. Dat het geen pijn kan doen is lariekoek. Ik heb 2 jaar geleden een cystoscopie gehad en dat was zeer pijnlijk cijfer 8 op de pijnschaal van 1 tot 10. Zo'n onderzoek doe ik nooit meer zonder narcose of ruggeprik. Dus nogmaals, het kan pijnlijk zijn zo'n onderzoek maar dat verschilt per persoon.

label.Geplaatst op 2010-07-08 19:19:47

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren