© 2024 solvo B.V.

Katheter in een bestraalde blaas

Beste allemaal, mijn vader is deze zomer maximaal bestraald (blaaskanker) en heeft sindsdien ook nog steeds een katheter. Sinds die tijd heeft hij ook de hele dag door pijn, afgewisseld met enorme blaaskrampen. Hij zit maar op de bank in zn pyama en kan amper lopen want zodra hij opstaat begint het weer. Als hij ligt is hij af en toe wel helemaal pijnvrij. Toen de poliepen voor de bestraling verwijderd waren kon hij zijn blaas niet geheel legen, vandaar de katheter. De uroloog heeft vorige week een blaasonderzoek gedaan en het zag er prima uit zei hij. Deze behandeling (katheter eruit, camera erin, eruit, nieuwe katheter erin) deed vreslijk veel pijn zei mijn vader, hij zag hier ook heel tegenop, en hij heeft het wel een aantal keren uitgesteld. Maar goed, de arts begrijpt nu niet waar de pijn vandaan komt. A.s. maandag wordt hij voor een dagje opgenomen, wordt de katheter verwijderd, en wordt hij geobserveerd of hij misschien nu wel zelfstandig kan plassen. Is dit niet het geval, tja wat moet er dan (zo kwam het over vond ik). Misschien herkent iemand dit verhaal, graag zou ik daar meer over te weten willen komen. Het is vreselijk om mijn vader zo te zien lijden. Oja ook even het vermelden waard, hij is 70 jaar en zijn blaas kon helaas niet verwijderd worden, want zijn hart is te slecht voor een narcose/operatie. Alvast bedankt! Groet Louise


Ik kan me voorstellen dat het erg naar is om je vader zo te zien! Heeft hij misschien al medicatie om blaaskrampen tegen te gaan?? Anders zou je eens zoiets aan de uroloog kunnen vragen!! En mocht de cad niet uit mogen is een s.p. catheter dan misschein geen oplossing?? Ik zou gewoon verder vragen bij de uroloog tot dat je een oplossing hebt waar jullie ook mee tevreden zijn. (zolang er nog dingen uit geprobeerd kunnen worden!) Sterkte ermee iig!

label.Geplaatst op 2009-01-28 16:56:49

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren