© 2024 solvo B.V.

Nierbekkenontsteking of iets anders?

Beste lezer, Mijn vriendin heeft al een paar maanden last van haar onderbuik/rug. Eerst waren het aanvallen van een half uur, later werd dit een uur, 2 uur enz. enz. Eerst gingen ze er vanuit dat het iets met haar darmen was. Na inwendig onderzoek bleek dit niet het geval te zijn en werd ze eerst naar huis gestuurd met het advies \\\"gezond te eten\\\". De aanvallen hielden hier niet mee op. Ze is daarna weer naar de huisarts geweest en die heeft een afspraak voor haar gemaakt bij de uroloog voor wat foto\\\'s van haar nieren omdat de pijn mogelijk veroorzaakt zou worden door nierstenen. Na een foto en een echo waren er geen stenen te zien en werd ze weer naar huis gestuurd met het advies haar leven gewoon weer op te pakken. Een paar dagen later was het zo ver, de aanval was zo erg dat ze naar de spoedeisende hulp moest. Hier hebben ze een paar kleine testjes gedaan (urine/bloed). In de urine zat wel een klein beetje bloed, niet of nauwelijks zichtbaar met het blote oog. Ze heeft toen een dikke spuit morfine gehad en er werd een afspraak voor haar gemaakt om weer een echo te laten doen. Toen ze kwam voor haar afspraak werd ze, voor de zoveelste keer, compleet gezond verklaard en ze mocht alles weer doen. Afgelopen zaterdag, weer een aanval. Zo hevig dat de ambulance was gebeld om haar op te halen. Ze crepeerde van de pijn dus hoe dan ook, ze moest naar de spoedeisende hulp. Dit keer hebben we ons niet af laten schepen en zijn er verschillende dokters/chirurgen bij geweest. Na wat testjes (weer urine en bloed) en voelen aan de onderbuik stelde één chirurg vast dat het waarschijnlijk nierbekkenontsteking was. Ze heeft toen een 7 daagse antibioticakuur meegekregen en tot op vandaag ging dat goed. Nergens last van gehad deze week, tot dus inderdaad vandaag. Vanmiddag een uur voordat ze naar de huisarts zou kreeg ze weer een hevige aanval en is ze, inmiddels voor de 3e keer binnen 2 weken op de spoedeisende hulp. De huisarts zei dat het geen nierbekkenontsteking kon zijn. Waarom hij dat zegt is mij een raadsel. Wel is het zo dat de antibiotica niet zo goed heeft gewerkt dat de ontsteking, er vanuitgaand dat het wel nierbekkenontsteking is, niet weg is gegaan. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk beschreven heb allemaal. Heeft iemand enig idee wat het eventueel verder nog zou kunnen zijn? Ik voel me zo machteloos terwijl zij zoveel pijn heeft. Heel veel dank alvast, ook namens mijn vriendin.


Ik zou zeggen: ga naar het academisch ziekenhuis in Utrecht! Want daar zijn ze zeer kundig.Misschien is het niks, maar ik wil je niet bang maken, maar beter te veel laten onderzoeken dan te weinig. Mijn vriendin had 7 jaar geleden steken in haar bovenbuik, waardoor ze steeds neerviel. Ze is bij allerlei dokters geweest en op een bepaald moment zeiden ze dat het tussen haar oren zat. Ze is ook bij allerlei alternatieve artsen geweest (kwakzalvers) en is inmiddels enkele duizenden guldens armer. Ik zei alsmaar dat ze naar het academisch ziekenhuis in Utrecht moest gaan, maar ze wilde niet luisteren. Uiteindelijk, ten einde raad is ze toch gegaan. Gelukkig maar, want inmiddels was het anderhalf jaar verder, en bleek ze een bal boven haar maag te hebben, een kankerbal, zo groot als een sinaasappel. Die hebben ze daar vakkundig uitgesneden, en nu is ze al 7 jaar helemaal weer gezond! Ik wil je niet bang maken, maar als je niks meer weet, zou ik daar heen gaan, omdat ze daar (bijna) alles weten! Hopelijk is het niks ernstigs en laten we daar maar van uitgaan! Sterkte!

label.Geplaatst op 2004-01-15 10:10:25


Als het inderdaad nierbekkenonsteking is dan is een homeopatisch middel zoals berberis bijv. perfect.

label.Geplaatst op 2004-01-15 13:13:56


Hoi Eriq is er ook gekeken naar haar eileiders en baarmoeder? Eileiders kunnen weleens gedraaid raken, dat schijnt ook van die pijnaanvallen uit te kunnen lokken. Ik loop ook al sinds oktober met hevige onderbuikpijn, wat ook uitstraalt naar mijn rug en ook pijn rond mijn blaas veroorzaakt. Ik werd ook naar huis gestuurd, eerst met een blaasontsteking en dus een kuurtje, en daarna, omdat de pijn nog niet over was, tja, dan blijft er niks anders over dan een spastische dikke darm. Door aandringen van mij zijn er verdere onderzoeken gedaan, waaronder een echo van mijn onderbuik. Ik heb een myoom in mijn baarmoeder zitten (moet eruit). Die pijnaavallen zijn menstruatiepijn, die dat ding veroorzaakt. Ik heb nu sinds een aantal weken plotseling spontane hevige bloedingen erbij gekregen. Maar ik heb dus 2 maanden lang gelopen met pijn ZONDER die bloedingen, vandaar dat je dan ook niet meteen daaraan denkt. Doordat de baarmoeder samentrekt en krampen veroorzaakt, krijg je van die pijnaanvallen. Je darmen en blaas kunnen daarbij dus ook geirriteerd raken. Reageert je vriendin op pijnstillers (ik gebruik ibuprofen 400 of Aleve (naproxen))? Ik hoop voor jullie dat ze er snel achter zijn wat je vriendin heeft. En het zit niet tussen haar oren, hoor! Sterkte, groetjes ZweefTeef

label.Geplaatst op 2004-01-16 11:04:09


hallo ik heb er wel een opmerking over ik ben al heel mijn leven nierpatiente er zijn ook nierstenen die dus niet zichtbaar zijn bij de rontgen dit komt omdat het wel eens van een andere supstantie kan bestaan vraag maar een ivp aan dat lijk mij het beste. Kunnen ze grijk zien of er een vernouwing is. een ivp is een soort scan met contrast vloeistof dan kan de nier heel goed bekken worden groetjes jol

label.Geplaatst op 2004-01-15 10:50:22

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren