© 2024 solvo B.V.

Pijnlijke zaadbal

Ik ben 30 jaar en heb nu ruim anderhalf jaar last van een pijnlijke rechter zaadbal. Ik ben hiervoor al diverse malen naar de huisarts geweest en bovendien is een echo in het ziekenhuis gemaakt, maar uit dit alles is niets naar voren gekomen. In tussen ben ik van huisarts gewisseld en ook de nieuwe zegt niets afwijkends te voelen. Hij zegt ook dat het meer voorkomt dat mannen hier onverklaarbaar last van hebben. Het is een zeurend gevoel dat soms uitstraalt op m\'n been. De pijn is er in vlagen, soms is deze een periode minder duidelijk aanwezig. Maar daarna kan ik er ook weer duidelijk doorlopend last van hebben. Ondanks dat er geen oorzaak is gevonden (en wellicht juist daardoor) maak ik me wel zorgen hierover. Gezien het feit dat mijn vriendin en ik op termijn graag kinderen willen, ben ik ook bang dat dit eventueel een verminderde vruchtbaarheid betekent. Zijn er mannen die ook met dit probleem kampen en die mij wellicht meer duidelijkheid of een verklaring kunnen geven?


Hallo, zoals de dokter ook gezegt heeft, veel mannen kampen hier mee. Er is een echo gemaakt en daar is niets bijzonders uitgekomen, dat is heel mooi. De pijn kan zo maar ineens verdwijnen en ook zomaar ineens terug komen. De rede waarom dit is weet ik niet. Maar dat het vaker voorkomt, is in ieder geval waar. Groeten Broeder E

label.Geplaatst op 2006-02-15 01:28:00


Bedankt voor je reactie! Stelt me toch weer wat meer gerust. Dus dit hoeft ook geen verminderde vruchtbaarheid te betekenen?

label.Geplaatst op 2006-02-15 23:53:44


Hallo, Graag gedaan. Voor zover bij mij bekend, heeft het geen gevolgen qua vruchtbaarheid. Zoals gezegt, het komt bij veel mannen voor en is onschuldig. Dit denk ik mede, omdat de artsen dit ook zeggen. Groeten!

label.Geplaatst op 2006-02-16 11:56:57


Ik heb zelf ook lastvan een pijnlijke zaadbal/bal. Ook ik heb een echo gehad waar niets op te zien was. Toch vraag ik mij af of het misschien verstandig is om mijn zaad te laten controleren? Ik wil ontzettend graag kinderen krijgen en deze pijn is zeer verontrustend, en soms ook heftig.

label.Geplaatst op 2006-06-06 15:23:31

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren