© 2024 solvo B.V.

Plassen en catheter

ik ben enkele weken geleden geopereerd. men dacht dat er een vernauwing in mijn urineleider zou zitten. tijdens de operatie bleek dat het bloedvat van mijn nier de boel dichtdrukte. Dus is er terplekke besloten om de urineleider te verleggen.... 5 dagen na de operatie mocht de catheter er pas uit. maar ik heb vanaf de derde dag na de operatie al steeds een hele grote druk gehad op mijn blaas. Ik had echt het gevoel dat ik onwijs moest plassen. Naar mijn mening zou dat met een catheter niet moeten kunnen. Het is een keer of 5 ook zo geweest dat ik langs de catheter heb geplast. De catheter liep dan een heel klein beetje door en de rest kwam er gewoon langs. De verpleegkundigen stonden er niet echt van te kijken en reageerde nauwelijks als ik hen ernaar vroeg. Na de operatie si het normaal dat er bloed bij de urine zit. Echter werd ik de tweede dag na de operatie ongesteld. Tot en met de dag van mijn ontslag (de 5e dag na de operatie) heeft de catheter erin gezeten en zat er behoorlijk wat bloed bij de urine. VOlgens de verpleegkundigen kwam dat doordat ik ongesteld was. Maar nou komt het bloed van de ongesteldheid ergens anders vandaan dan de urine. Wie weet precies hoe dit zit en of de verpleegkundigen gelijk hadden of dat ze (vermoedelijk door de werkdruk) geen juiste info gegeven hebben. Ik blijf het namelijk heel vreemd vinden dat je kunt plassen terwijl je een catheter in hebt. Toen de catheter eruit gehaald werd smorgens moest ik ook meteen plassen. groetjes anne


Klinkt alsof de catheter verstopt zat(deels),hebben ze wel geprobeerd om hem te spoelen?Soms plas je langs de catheter door blaaskramp,maar dat voel je wel. Ze hadden er wel wat meer aandacht aan mogen besteden,druk of niet. Bloed in de urine heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat je menstrueert!Dat komt niet in de catheter terecht! Kortom,niet echt professioneel mee om gegaan door de verpleging!

label.Geplaatst op 2004-02-20 14:51:44


dat was mijn idee dus ook al ja. ik heb wel last gehad van blaaskramp. maar aandaacht werd er niet aan besteed. dank je voor je reactie. nou weet ik tenminste zeker dat hun het bij het verkeerde eind hadden en niet ik. gelukkig heb ik er voor zover nog geen nadelige gevolgen van gehad. groetjes anne

label.Geplaatst op 2004-02-21 13:22:45

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren