© 2024 solvo B.V.

Probleem met zittend plassen

Ik (man van 31 jaar) heb problemen met zittend plassen. Als ik helemaal ben uitgeplast, m\\\'n broek ophaal, dan stroomt er toch nog even wat urine uit. Soms niet direct, maar dan binnen de 5 minuten. Na 5 minuten is de kans 0 dat er nog wat uitdruppeld en heb ik geen problemen tot de volgende zittende plasbeurt. Ga dus nu apart plassen en daarna pas zittend de rest. Maar soms kom je daar niet onderuit. Heb geprobeerd om de laatste restjes er uit te duwen, maar dit hielp ook niet. Soms komt er niet direct wat uit, maar wat later (tot 5 minuten). Daarna komt er niets meer uit. Ben nu net begonnen met bekkenbodemspieroefeningen (3x per dag, 2 maanden lang) om te kijken of dat gaat helpen. Andere tips of oorzaken?


volgens mij hebben veel mannen problemen met zittend plassen. dus ik vraag me af of je hier iets aan kan doen. ik denk dat het staand plassen en dan de rest zittend de beste oplossing is. groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-09 21:10:55


Ik merk dat het minder wordt nu ik erop let en m'n oefeningen blijf doen. Denk niet dat het zo ernstig bij mij is. Ik heb het ook niet vanaf m'n geboorte. Thanx voor je reactie, ik denk dat ik er nu zef een manier voor heb gevonden om er vanaf te komen. Weer een leermoment erbij! ;) :D

label.Geplaatst op 2005-09-10 22:44:30


mooi dat het werkt. groetjes

label.Geplaatst op 2005-09-11 20:50:23


Hay Jeroen, Mijn man en zonen vinden zittend plassen ook onhandig en hebben er ook moeite mee, het is ook niet echt voor een man om zittend te plassen, maar ik neem aan dat je bedoelt als het moet, omdat je ontlasting doet? Kun je niet eerst plassen en daarna gaan zitten om de ontlasting te doen?

label.Geplaatst op 2005-11-30 12:13:48

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren