© 2024 solvo B.V.

Prostaatprobleem?

45 jaar oud, 10 jaar geleden gesteriliseerd, maar al zeker 15 jaar steeds meer moeite met plassen. Veel \'s nachts plassen, blaas nooit geheel leeg, en tegenwoordig komt de plasaandrang heel plotseling en ernstig hevig opzetten; zeer pijnlijk. Opmerkelijk is wel dat ik alleen direct na een zaadlozing een volle en krachtige plasstraal produceer. 6 jaar geleden heb ik er naar laten kijken door een uroloog. Die heeft rectaal getoucheerd, waarbij hij zei GEEN vergroting van de prostaat te constateren. Vervolgens heeft hij met contrastvloeistof in het bloed de nieren, (de doorlaat van) urineleiders en plasbuis bekeken. Ook daar was niets abnormaals aan. Het enige wat hem restte was het voorschrijven van Omnic, ter verslapping van een door hem beweerde te sterke sluitspier van de blaas. Eerlijk gezegd, ik geloofde geen woord van wat hij me vertelde, dus ik ben voor een second opinion gegaan. De tweede uroloog zei me echter ongezien de mening van de eerste uroloog te aanvaarden. Daar kwam ik dus niet verder mee, en zit nu zoveel jaar later met een een steeds zwakkere straal en steeds meer pijn onder in de blaas als de aandrang daar is. Het gegeven van de flinke straal na een zaadlozing kan volgens mij niet anders dan tot de conclusie leiden dat er iets aan de hand is met de prostaat. Wie weet iets of kan mij adviseren?


Hallo Ik ben verplk. op de polikliniek urologie. Als ik u verhaal zo lees denk ik inderdaad ook aan prostaatvergroting. Vaak hebben de mannen dan moeite met uitplassen,waardoor er een residu ontstaat (achterblijven van urine). Gevolg is dat je weer snel moet plassen. Dus ook s\'nachts. U had het ook over dat de uroloog dacht aan een verslapping van de sluitspier. Nou ben ik geen arts maar dan heb je meestal last van incontinentie en niet van urine ophouden. Het lijkt me verstandig om nog eens naar een uroloog te gaan. Wat evt de eerste stap kan zijn is via de huisarts bloed laten prikken op psa. Dit zegt iets over de grote van de prostaat. Succes

label.Geplaatst op 2006-05-26 18:32:34

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren