© 2024 solvo B.V.

Spataders

hallo, Onze zoon van 14 werd na een schoolonderzoek naar de huisarts gestuurd voor verder onderzoek.Hij blijkt een of meerdere spataders op zijn balzak te hebben,we werden doorverwezen naar de uroloog.Daar deze afspraak pas over enkele weken is stel ik graag hier een paar vragen en misschien kan ons iemand hiermee helpen door bv eigen ervaring.Het is begrijpelijk dat onze zoon met veel vragen zit die ik niet kan beantwoorden en natuurlijk maakt hij zich veel zorgen en ziet hij tegen de ingreep op.Het zou daarom heel fijn zijn als ik hem het een en ander kan vertellen zodat hij toch ongeveer weet wat hem te wachten staat.Daarom enkele vragen. -Is het verwijderen van deze spataders door bv een operatie of door inspuiting een grote ingreep? -Enig idee of dit in dagopname kan gebeuren? -Zal hij er later problemen van ondervinden? -Wat is de oorzaak hiervan en komt het gemakkelijk terug? We zijn blij met elke reactie en ik weet zeker dat onze zoon zich wat geruster voelt als ik hem het een en ander kan uitleggen.Daarom alvast bedankt en zeker uit naam van onze zoon.


waarom ga je niet samen met jouw zoon naar de ha deze kan je uitleg geven en jullie kunnen direkt n.a. hier van weer vragen stellen. sterlte

label.Geplaatst op 2004-02-06 08:52:25


Dit zijn vragen die je aan je uroloog moet stellen; het is zelfs zijn plicht voldoende uitleg te geven. Schrijf al je vragen op eer je naar de dokter gaat, zo vergeet je niets te vragen.

label.Geplaatst op 2004-02-06 11:24:54


Hallo, Eindelijk zijn we bij de uroloog geweest en volgende week word mijn zoon al geopereerd.Hij krijgt een kleine ingreep onder volldeige narcose maar de arts heeft ons veel uitleg gegeven en ons gerustgesteld.De ingreep is niet zo groot maar hij zal een paar weken niet kunnen sporten en ook wel een paar dagen pijn hebben.Ze gaad de spatader inderdaad wegspuiten maar ze maken eerst een kleine inkeping in zijn zaadbal en na het opzoeken van de ader wordt deze droog gespoten.Ik hoop dat alles goed gaat en dat het probleem dan is opgelost want volgens de dokter kan dit later tot onvruchtbaarheid leiden. Groetjes jill ps bedankt voor jullie reacties

label.Geplaatst op 2004-02-29 01:18:54


Hallo ikka, We zijn inderdaad eerst bij de huisarts langs geweest en die heeft ons doorgestuurd naar de uroloog maar hij kon ons niet vertellen op welke wijze ze die spataders zullen verwijderen juist omdat mijn zoon nog zo jong is.Het komt namelijk zelden voor op die leeftijd.Er zal dus niet veel anders opzitten dan het gesprek met de uroloog af te wachten.Bedankt voor je reactie het is fijn te weten dat er via het forum de mensen willen helpen met hun reactie. Groetjes, Jill

label.Geplaatst op 2004-02-08 01:31:46

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren