© 2024 solvo B.V.

TvT

Wat is precies het tvt bandje en heb je een ruggeprik nodig om dit te laten plaatsen.Gaat het altijd goed? Wat zijn de nadelen of complicaties ?Ik heb Fysio gehad voor stress incontinentie maar dit helpt niet nu ben ik met de uroloog bezig voor een tvt ik heb al een blaas onderzoek gehad voor overactieve blaas maar dat was goed nu moet ik naar de gyneacoloog voor de tvt want deze was hier meer bekwaam in als de uroloog. Ik heb 10 jaar geleden eens een ruggeprik gehad en ik vond het verschrikkelijk. Vriendelijke groet


De TVT (tension-free vaginal tape) wordt inderdaad ingebracht m.b.v. een ruggeprik, maar je kunt ook om algehele narcose vragen. Er wordt een bandje ingebracht die je plasbuis een stukje optilt. Van dat bandje merk je niets en het werkt uitstekend. Over het algemeen wordt het urineverlies een heel stuk minder. Dus absoluut doen!

label.Geplaatst op 2003-06-28 21:04:53


hallo ik ben in april geholpen ,algehele nac. je moet indedaad even hoesten (ik ben toen even wakker gemaakt) ze trekken dan het bandje aan ,strakker en als alles goed gaat en er geen urine achterblijft kun je nog de zelfde dag na huis.bij mij ging het in het begin best goed maar al gauw was het minder (ik heb ook vaak last van blaas ontsteking en lekt dan meer )ben terug gegaan en de arts contrateerde dat een randje van het bandje niet goed zat ,hij wou dit verwijderen,bijknippen en was er een beetje warrig over ,inmiddels is hij met de vut en zijn vervanger zegt dat het eruit halen van een tvt helemaal niet zo eenvoudig is het groeit vast in het weefsel.nu is de operatie uitgesteld omdat hij eerst goed wil onderzoeken waar bij mij de blaasontsteking vandaan komt(hier heb ik al 18 jaar min of meer last van .o ja volgens de vervanger gaat het in 60% van de gevallen mis ) groeten kaa

label.Geplaatst op 2003-10-07 18:18:13


Wat ik eigelijk ook wil weten of er ook nadelen zijn of welke complicaties er kunnen ontstaan, over de ruggeprik heb ik gehoord dat je erbij aanwezig moet zijn zodat je kan hoesten als ze de tvt plaatsen kijken of hij goed is

label.Geplaatst op 2003-06-30 19:42:56


Kaa, is er inmiddels al meer bekend over het vervolg en gaat er nog een operatie plaatsvinden?

label.Geplaatst op 2003-12-12 15:34:32


Alles heeft nadelen en alles heeft complicaties in de geneeskunde. Maar deze operatie heeft die niet al te veel zo ver ik weet. Vraag dit gewoon aan de uroloog. En wat betreft die ruggeprik: je bent dan inderdaad bij bewustzijn, maar je kan ook altijd vragen (dus gewoon doen) om een slaapmiddeltje. Dan maak je de operatie nog niet eens half mee.

label.Geplaatst op 2003-07-12 08:16:11


Ik ben geholpen alg narcose volgens mij niet wakker gemaakt viel wel tegen dacht doe ik even last van buik ben nu heel blij kan gewoon paardrijden zonder verbandje ga zo ook het leven door Sandra

label.Geplaatst op 2003-12-15 10:47:30

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren