© 2024 solvo B.V.

Vasectomie 04-12-08 nu 19 feb nog actief zaad (niet steril)

Hallo,mijn naam Edwin. Ik heb mij eigen laten steriliseren op 4-12-08 nu op 19 februari de uitslag van het zaad onderzoek en deze is negatief. Komt dit vaker voor?, en moet ik me zorgen gaan maken dat ik opnieuw gesteriliseerd moet worden. Bij mij is er een stukje tussenuit gehaald en daarna afgebonden.


Heb de zelfde ervaring, echter het advies van de uroloog was veel "oefenen" en na 1 mnd was alles weg. Succes, Harry

label.Geplaatst op 2009-02-20 10:35:01


Als de test Negatief is, wil dat zeggen dat er geen zaadcellen meer gevonden zijn! (dus: steriel) Maar jij hebt nog actief zaad en was de test positief. Controle na twee en een halve maand is ook erg snel! Vaak is dat na drie of drie en een halve maand. En ook dan kunnen er nog zaadcellen worden aangetroffen maar dat zijn uitzonderingen. Na vier maanden is er meestal geen zaadcel meer te vinden.

label.Geplaatst op 2009-02-20 15:59:31


Het komt inderdaad vaker voor dat er bij de eerste controle nog levende zaadcellen zijn. Meestal doen wij de controle ná 3 maanden. Als er dan nog levende zaadcellen zijn 6 weken later nog eens. Zijn er dan nog levende zaadcellen, dan controleren we na 6 weken nog eens. Het enige advies wat ik kan geven is inderdaad hard "werken" oftewel zorgen voor veel zaadlozingen zodat de levende cellen uitgespoeld worden. gr. Urologieverpleegkundige

label.Geplaatst op 2009-03-06 10:52:44

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren