© 2024 solvo B.V.

Vragen....zelfcateteriseren....orgasmes?

Geachte lezer, Nu bij mij de verblijfscateter eruit is,moet ik mij 4x per dag cateriseren.Ik vraag mij echt serieus af of dat voor altijd is?Ik weet dat ik bij de uroloog moet zijn ect,maar misschien zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik.Of als een verpleegdeskundigde cq expert wil reageren dan graag.Op 9 mei heb ik een onderzoek waarbij word gekeken wat de kracht van mijn blaas ect.En nu moet ik een schema bij houden van wat ik uitplas en wat erachter blijft.Ik vind het nogal verwarrend soms. Mijn blaas heeft 3 maanden niks gedaan,dus ik snap wel wat.Maar ik plas best veel,soms 250cc om nog geen 10 minuten later weer 250cc te plassen.Een beetje afhankelijk van hoeveel ik drink.Soms ook 200cc en een minuut ofzo erna weer 200cc.Of 4x 100cc kort na elkaar.Het meeste wat ik tot nu heb gehaald is in 1x 300cc.Wat is eigenlijk gemiddeld bij iemand? Gemiddeld blijft er 200cc achter,moet ik dan echt 4x cateteriseren of is 2x ook voldoende bv in de ochtend en voor de nacht?Het is nl niet mijn favo bezigheid.Het liefste helemaal niet maar dan wel eventueel zo min mogelijk. Oh ja over de orgasmes maak ik mij ook grote zorgen,ik heb minder zin om te mastuberen(vrijgezel)als ik toen nog de verblijfcateter inhad plus er komt niet veel uit.Voel het klaarkomen wel,vreemd.Naja ik wacht wel weer af,mocht iemand meer weten of mij wat geruststellen bij voorbaat dank. Vriendelijk groet. Ps kan ook zijn dat ik mijn verhaal gewoon kwijt wou.


Hey Ik heb er zelf ook geen verstand van maar kan je wel vertellen ik heb het zelfde. Ik ben zelf net 21 jaar en het is begonnen met een griep kort daarna van de 1 op andere dag werd ik wakker en kon niet meer plassen, tot 3 keer toe hebben ze te veel urine verwijderd 1x 800ml 2x 700ml 3x 550ml. Ik loop nu inmiddel met me 4e catheter rond en er is tot nu toe niet gevonden wat de oorzaak is. heb ook de onderzoek gehad van me blaas de druk enzo nou dat is allemaal prima in orde ik heb ook de drang om de plassen, want tot 3x was hij verwijderd en de zelfde dag kon ik terug gaan om er weer 1 te laten plaatsen, Dit echt is geen pretje dat zal je zelf ook wel hebben mee gemaakt. Ik krijg nog 1 onderzoek dat is van me zenuwstelsel of die wel goed is. 18 april word de 4e catheter verwijderd en dan moet ik net als wat jij doet ook zelf in brengen, ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat weet alleen dat ik er neit mee eens ben. Maar al met al ben ik ten einde raad ik heb de hoop inmiddels opgegeven zou graag met mensen incontact willen komen die dit ook hebben door middel van msn of zo om er over te praten ik zit er ook erg mee en meerde zullen het zelfde hebben maar niet hun verhaal kwijt kunnen omdat mensen die dit neit hebben niet weten hoe je je dan voeld Gr Dominic

label.Geplaatst op 2006-04-14 12:18:35

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren