© 2024 solvo B.V.

Wie weet hoe dat gaat en wat dat is

Ik ben ellen en heb een pijnkijk onderzoek gehad. Er kwan een soort bek in mijn vagina en toen iets kouds wie kent dit dit deed erg zeer. Ps het was geen uitstrijkje ik kreeg daar ergens ook een prik erg pijnkijk... Ik heb mijn arts gebeld en die zei dat hij gewoone onderzoekjes had verricht.. hij heeft(mijn huisarts)nog een keer naar gekeken met een eendenbek en heeft nog kleine onderzoekjes gedaan dat vond ik heel pijnlijk zelfs het inbrengen van een(ik weet niet wat voor) injectie geen verdoving en de eendenbek waren zeer pijnlijk..ik wil dit nooit meer want dit en het vorige onderzoekje waren zeer traumatisch en het volgende uitstrijkje met eendenbek vind ik heel erg eng.


heb je uitsrijkje laten maken?

label.Geplaatst op 2003-02-03 15:03:39


Hoi, je hebt blijbaar een inwendig onderzoek gehad door de huisarts of de gynecoloog. Deze onderzoeken staan bij de meeste vrouwen die ik ken te boek als onplezierig en evt. pijnlijk. Die prik wat je hebt gevoeld was denk ik een verdoving van de baarmoedermond, ik heb er zelf al drie van gehad en ze zijn inderdaad niet prettig. Ik zou de desbetreffende arts eens vragen wat hij precies gedaan heeft. Dit hoort hij van te voren echt wel goed uit te leggen. Dit krijg je in de eerste maand van elke verpleegkundige of artsen opleiding geleerd! Groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-02-04 02:30:40


joh wat vervelend voor je Je hoort in ieder geval uitleg te krijgen en dat heb je niet gehad erg jammer en verder hoeft een inwendig onderzoek geen pijn te doen [ligt aan degene die dat doet] en een speculum[eendebek] kan wat voorverwarmt worden voor gebruik zodat dat ding niet zo koud is en jij niet daardoor nog meer gespannen .aan je arts vragen hoe en wat daar heb je recht op

label.Geplaatst op 2003-02-05 00:58:06


Dit lijkt mij een vraag voor een gynecoloog omdat een uroloog dit soort ingrepen niet doet. tenzij u natuurljk een zg cystoscopie bedoelt. Hiebij wordt een buisje in het urinekanaal gebracht om de blaaas te bekijken. TTH jansen uroloog

label.Geplaatst op 2003-03-30 14:27:45


ik heb net allerlei onderzoeken gehad van de uroloog en inderdaad ook dat onderzoek ik liep met een endeldarm verzakking niet zo erg en vertelde de huisarts dat ik zo vaak blaasontsteking had ,hij wist ook dat ik al geruime tijd rugpijn had ,ik moest ook vaak naar toilet,dat was voor hem ook de rede het nu eens uitte zoeken het kost tijd geduld en doorgaan ,dus stuurde hij mij naar de uroloog en later na de bekkenbodem fisiotherapeuth natuurlijk zijn die onderzoeken op zijn zachts gezegd niet leuk ,maar ja het is je eigen gezondheid ,mijn probleem zit dat ik niet goed uitkan plassen en er steeds 50cc achter bleef dat zorgde voor de vele blaasonstekingen daar is wat aan te doen niks bijzonders en het wordt veroorzaakt door de endeldarm en dat is minder ,we proberen er weer gang in te krijgen wat moeilijk lukt ,ik zie wel ik ben altijd bang geweest voor dat soort onderzoeken ,maar nu denk als het maar goed komt volgende week heb ik een uitstrijkje ik verwacht niets bijzonders maar ik doe het wel ,ik zeg nu zorg dat jij je lichaam seriues neemt en niet onnodigig met pijn loopt , sterkte lieve groet zonnestraaltje

label.Geplaatst op 2006-08-18 19:29:17


Ik laat nooit iets met mij doen als ze me niet precies vertellen wat en waarom! En zo'n enge bek doet bij mij ook heel erg pijn! Maar ze hebben ze ook van doorzichtig plastic, en ook kleine. Bij mij doet de dokter een kleine als ik een uitstrijkje moet. Dus denk er aan, ze hebben diverse maten, en dan vraag je net als ik, de kleinste, dat doet ook pijn, maar minder dan zo'n enge grote!

label.Geplaatst op 2003-09-09 12:03:53

Naar forum Urologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren