Na event recording met elektroden

Aan het einde van de afgesproken termijn kunt u het onderzoek zelf beëindigen door de plakelektrodes van uw borst te halen. U kunt de event recorder en het dagboekje inleveren bij het ziekenhuis. Doe dit zo snel mogelijk na afloop van het onderzoek.

Adviezen voor thuis

• De event recorder mag nooit nat worden. Als u gaat douchen, kunt u de recorder loskoppelen van de elektroden. Maak nooit de kabels los aan de kant van event recorder. Het onderzoek kan dan mislukken en moet dan worden herhaald. Na het douchen kunt de kabels weer vastdrukken op de plakelektroden.
  • Als de elektroden niet meer goed plakken – bijvoorbeeld door het douchen -, dan kunt u nieuwe opplakken. U krijgt een set met nieuwe plakelektroden mee naar huis.
  • Open de recorder niet en laat alle stekkers in het kastje zitten. Door de kabels te verwijderen kan het onderzoek mislukken.

Uitslag

Uw behandelend arts bespreekt later de uitslag van het onderzoek met u. Hiervoor wordt een afspraak met u gemaakt.

Complicaties/bijwerkingen

De plakkers geven soms huidirritatie. Verwijder in dat geval de plakkers en bevestig nieuwe plakkers naast de plek van de oude plakkers.