CTA arrow

Bloederig slijm bij ontlasting.

Naar forum algemeen
  1. Geplaatst op 22-07-2009 09:05:26

Ik heb al sinds er lange tijd problemen met de stoelgang. De ontlasting is erg hard en dsaarvoor heb ik een darmonderzoek gehad waar niks raars uit kwam. Het laatste stuk darm is bekeken. Ik heb van de huisarts movicolon gekregen dat ik moet gebruiken zodat de ontlasting zacht word. Ik gebruik dat amper moet ik zeggen, omdat ik al zoveel medicijnen slik. Weet iemand waar dat bloedrig slijm vandaan kan komen ?? Je ziet het amper hoor maar omdat ik erop let zie ik het zitten. Het zit hier en daar en met een stukje wc papier kan ik het er vanaf vissen. Kan dit komen doordat de ontlasting zo ontzettend hard is, dat de binnenkant van de armen er schraal van wordt ofzo ?? Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag.

Wist je dat?

Swash producten

Je (bedlegerige) patiënten in één handeling gemakkelijk kunt wassen met speciale kant-en-klare washandjes of -doekjes van Swash? Dit vervangt het traditionele wassen met de waskom en is niet alleen comfortabeler en efficiënter, maar ook hygiënischer. Voor ieder lichaamsdeel gebruik je namelijk een apart washandje in plaats van één of twee katoenen washandjes voor het gehele lichaam. Daarbij vermindert Swash de fysieke en mentale belasting van zowel de zorgvrager als de zorgverlener.

Wil je weten welke Swash-producten er allemaal zijn? En hoe je deze thuis, in het ziekenhuis of verzorgingstehuis kunt gebruiken? Bekijk dan deze site of bezoek de Swash Webshop.  

- advertorial -

Wist je dat?

bevolkingsonderzoek darmkankerHet bevolkingsonderzoek naar darmkanker kan helpen bij een vroege diagnose van darmkanker? Dit is normaal gesproken moeilijk, omdat je in de beginfase van deze ziekte vaak geen merkbare klachten hebt en dus niet naar de arts gaat voor een onderzoek. Bij een vroege opsporing van darmkanker is de behandeling veelal minder zwaar. Wat het bevolkingsonderzoek precies inhoudt en wie ervoor in aanmerking komt, lees je in het dossier Bevolkingsonderzoek naar darmkanker op Gezondheidsplein.