© 2024 solvo B.V.

Chelatietherapie

Hallo. Ik had wederom een vraag.. Ik heb gehoord dat chelatie therapie goed is om vetten e.d. te verwijderen uit je aderen. Is deze geneeswijze wel.... Echt? Ik bedoel of het ook daadwerkelijk helpt. Ik heb het gelezen en ze vragen er een hoop geld voor. Er bestaat ook zoiets als aderrein.. Tabletten waarvan je er 10 per dag moet innemen. Kosten ongeveer 100 euro. Heeft hier iemand ervaring mee?? Groetjes emmy


Allebei: alternatieve geneeskunde dus kwakzalverij. Absoluut NIET aan beginnen. Gebaseerd op complete nonsens, er wordt veel geld uit je zak geklopt (zoals je zelf al aangeeft). Vetten uit je vaten verwijderen (voor zover daar sprake van is) gaat nog het beste dmv sporten. Ook een statine (medicijn) kan zinnig zijn bij een verhoogd cholesterol. Vraag hier meer over bij je huisarts.

label.Geplaatst op 2004-09-19 22:36:23


Oke.. Co, bedankt. Ik ben in het verleden met mijn moeder in Hilversum bij zo'n bijeenkomst geweest over Chelatietherapie. Het klonk allemaal fantastisch! Je wordt aan een infuus gelegt met en dat moet dat iedere maand. Heb je er wel eens over gehoord? Wat is dan het beste om aderverkalking tegen te gaan en als je er last van hebt....hoe krijg je het weg? Stoppen met roken... dat begrijp ik en dat heb ik ook gedaan.. na 24 jaar.. en het gaat me goed af! Bedankt voor je advies.. ik stel het zeer zeer erg op prijs! Vriendelijke groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-09-20 18:18:22


Hmm bedankt Co.. Ik denk dat ik op zoek ben naar dat ENE wondermiddel.. Wat niet bestaat.. Vooral als er een kindje in je leven is wordt je bewust van het ECHTE leven.. dan ben je ook echt bang om dood te gaan.. Je wilt je kind niet alleen achter laten.. In ieder geval bedankt voor je advies. Alles doe ik, ben gestopt met roken, gebruik Lipitor. Alleen dat sporten kan niet.. ivm mijn kindje. Bedankt CO.. Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-09-21 15:43:57


Tja emmy, dat is het grote gevaar. De producten worden prachtig aangeprezen en allerlei "onderzoek" wordt getoond. Al met al maakt dat dat mensen het snel geloven jammergenoeg. Niet aan beginnen, is echt absolute nonsens en kost veel geld. Hoe je het weg krijgt? Heb ik ook al gezegd in mijn vorige bericht maar hier nog een keer: - stop inderdaad met roken - sporten!! - evt. een cholesterolverlager (simvastatine, atorvastatine, lipitor, zocor, enz.)

label.Geplaatst op 2004-09-20 22:23:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren