© 2024 solvo B.V.

Maagbandje

sinds 3 jaar heb ik een maagbandje. graag zou ik ervaringen willen delen.


Hoi Dunya Ik heb eens geinformeerd bij mijn huisarts maar die zei dat je daar niet zomaar voor in aanmerking komt en dan echt alles gedaan moet hebben om af te vallen Klopt dat of heb jij er andere ervaringen mee ? Mijn gewicht is echt een gevaar voor mijn gezondheid en ik kom er niet voor in aanmerking als ik niet alles geprobeert hebt Groeten Dolphin

label.Geplaatst op 2003-02-27 15:03:53


Het blijkt niet zo makkelijk te zijn om een maagbandje te krijgen.Of je moet het zelf betalen en aangezien weinig mensen dat kunnen en je bij het ziekenfonds al HELEMAAL niet aan hoeft te kloppen vind ik het al erg genoeg dat deze mensen niet geholpen kunnen worden. Na gezien ik vrij zwaar ben met m n 100 kilo en 1.69 ben ik al twintig jaar bezig met afvallen heb al drie dietisten versleten heeeeeeel veel peoders pillen en wat er ook maar voor de handen ligt. Ben bij een chirurg in Almelo geweest en die zei: och mevr u kunt nog vijf meter lopen en nog geen 200 kilo en u gaat net nog niet dood aan het overgewicht en ik kon weer gaan. Er is niemand die je help wat je ook doet en je word aan je lot overgelaten en dan zeuren doctoren tegen goh mevr maar u weet toch u bent veels te zwaar. JAHH dat weet ik al 20 jaar heb het zelf geprobeerd maar kom er niet meer uit. Zo zie je maar het is niet makkelijk om maar een maagbandje te krijgen je moet eerst bijna dood gaan van vetzucht voor je ze helpen. Ik hoop dat er mensen zijn die hier meer ervaring mee of in hebben. Groetjes Lady

label.Geplaatst op 2003-03-05 14:04:28


Hoi Lady Nou ik zal zeggen ik ben zelf 1.62 en over de 100 kilo een zelfbeeld van nul en zelf ik wordt niet geholpen Ik merk wel dan mijn conditie steeds verder naar beneden gaat en volgens mij is het inderdaad zo wat je zegt dat je eerst bijna dood moet zijn of een hartinfarct/stilstand of iets moet krijgen,en dat ze je dan pas helpen als het dan nog niet te laat is . En als je dan ziet bij wat voor mensen ze die ingrepen wel doen waarvan wij zeggen waarom doe je het eigenlijk drie keer blazen en ze liggen om (zal ik maar zeggen) groeten Dolphin

label.Geplaatst op 2003-03-05 14:20:57


Hallo Dolphin Tja zo zit de maatschappij in elkaar het moet zo min mogelijk kosten. En mensen die het wel laten doen betalen het zelf. In een priveclinique helpen ze je wel want dat is hun verdiensten.En doen ze het veel sneller. En de pillen die wel werken zoals ionamin die ik in het illigale wel kom krijgen zijn uit de handel genomen je kan ze alleen nog in amerika bestellen. Het is alleen maar frustrerende dat artsen zeggen om af te vallen en het niet lukt en dan kunnen hun ook niks meer voor je doen. Na een dubble hernia en een knieoperatie is het wel noodzakelijk voor me. En kijk wat dat kost elke keer weer naar de masseur omdat alles vast zit.Thuiszorg elke week omdat ik het zware werk met me rug niet kan. En niemand waar je ook een beetje inlichtingen van krijgt van wat dan wel te doen. En mensen die zeggen dat het aan je zelf ligt Bah mag het soms niet horen maar als je maar in het geld omkomt dan kan ineens alles. Groeten lady janjorien@home.nl

label.Geplaatst op 2003-03-05 16:12:38


Hoi Lady Ja helaas ken ik iemand die wel via het ziekenfonds een maagbandje heeft gekregen (daar kan ik zo boos om worden) Maar weet je wat het is de èèn krijgt in dit land meer voor elkaar dan de ander Ik weet toevallig dat er in Belgiè ook pillen te koop zijn die werken (via een collega uit Belgiè ) alleen het zal niet voor niets zijn dat ze ze hier in Nederland niet verkopen dus ik weet niet zo heel goed wat ik ermee aan moet . Mijn huisarts zei een poos geleden dat het wel medisch noodzakelijk voor me was een ik moest wel eerst alles gedaan hebben om af te vallen + verklaring van de dietiste Nou lekker medisch noodzakelijk dan hoor (not) Groetjes Dolphin

label.Geplaatst op 2003-03-05 20:36:38

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren