© 2024 solvo B.V.

Geen reuma !?

Bijna twee jaar geleden heb ik van de ene op de andere dag reumatische klachten gekregen. Bijna al mijn gewrichten doen pijn, vooral mijn vingers, polsen, knieen, enkels en tenen. Na allerlei onderzoeken inclusief bezoek aan reumatoloog werd mij verteld dat het geen reuma is maar een virus welke op mijn gewrichten is geslagen. Nu heb ik nog dagelijks pijn. Wie herkent dit?


Hoi, Kan het geen fibromyalgie zijn?

label.Geplaatst op 2005-12-10 19:28:19


Vreemd. Juist bij reumatische artritus, kortweg RA, heb je ook ontstekingen in veel gewrichten. En dat is wel degelijk een vorm van reuma. Een reumatoloog ziet het vaak al aan je handen en bij onderzoek voelt hij dit ook aan de gewrichten zelf. Tevens hoort hier een bloedonderzoek bij. Ik zou toch maar eens terug gaan naar een goede reumatoloog.

label.Geplaatst op 2006-03-17 13:49:28


Hoi Lil@, Ik herken dit verhaal precies, het lijkt precies op mijn eigen story. Mijn reumatoloog heeft het verder uitgezocht en het bleek veroorzaakt te worden door het Parvo(B19)virus. Dit is het virus dat de 5de kinderziekte veroorzaakt. In mijn geval was de remedie hierop rust houden en ontstekingsmedicatie slikken, helaas is in het verdere beloop bij mij tochRA ontstaan. groetjes Lollifant

label.Geplaatst op 2006-08-23 15:06:45

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren