Floraplus: Nieuw middel tegen vaginale ongemakken

Het nieuwste product van Multi-Gyn, FloraPlus is een innovatieve en natuurlijke benadering ter voorkoming en behandeling van vaginale schimmelinfecties. Het product is zonder recept verkrijgbaar.

72% van de Nederlandse vrouwen heeft het afgelopen jaar weleens te maken gehad met vaginale ongemakken, bleek uit eerder gepubliceerd onderzoek van Multi-Gyn en Gezondheidsplein.nl. Omdat bijna 80% van de vrouwen niet goed weet hoe ze deze klachten zelf op kunnen lossen, hebben vrouwen vaak onnodig last van ongemakken als jeuk, een pijnlijk of branderig gevoel of afwijkende afscheiding. Vaak worden deze ongemakken veroorzaakt door een vaginale schimmelinfectie (ofwel candida). Multi-Gyn introduceert nu FloraPlus. Dit nieuwe middel gaat de schimmelinfectie snel, eenvoudig en op natuurlijke wijze tegen. Een uitkomst dus voor die vrouwen die hun klachten liefst in de privacy van de eigen badkamer willen verhelpen.

FloraPlus kan ook tijdens zwangerschap of periode van borstvoeding gebruikt worden.

In de vagina leven vele micro-organismen, bacteriën en schimmels, die in een bepaald evenwicht met elkaar leven. Deze balans kan worden verstoord, bijvoorbeeld tijdens hormonale veranderingen (menstruatieperiode), na (onbeschermde) geslachtsgemeenschap of tijdens of na het gebruik van medicijnen zoals antibiotica. Dit resulteert dan in een bacteriële infectie (bacteriële vaginose) of een schimmelinfectie (candida). Bij 35% van de vrouwen met klachten gaat het om candida. Candida herken je meestal aan de korrelachtige, op kwark lijkende, afscheiding, intense jeuk, branderigheid, roodheid, irritatie, schraalheid en/of zwelling.

Multi-Gyn FloraPlus is verkrijgbaar bij de drogist,de online drogist en apotheek. De verkoopadviesprijs is 14,95 euro.