© 2024 solvo B.V.

Aspartaam - zoet gif

Aspartaam, de kunstmatige zoetstof, werd in 1974 geintroduceerd en is sindsdien even omstreden als intensief toegepast, als zgn. zoetje (in NL: Canderel, Hermesetas, Natrena) en sinds 1983 ook als zoetstof ter vervanging van suiker in o.a. frisdranken. Het gaat te ver om hier alle gevaren van Aspartaam te behandelen, wie de meer dan 90 uitvoerige, kritische verhandelingen wil lezen moet zelf even gaan Googlen. Wel som ik hier de mogelijke kwalen ten gevolge van Aspartaam gebruik even op, zodat u weet waarom u producten met dit middel zou moeten moet mijden: - Aspartaamziekte: (onverklaarbare) hoofdpijn, duizeligheid en alles van verwarring tot slepend praten, slechter gaan zien - Grotere kans op hersentumoren, - Multiple Sclerose, - Diabetes Mellitus, - Gewichtstoename (!) volgens onderzoekers is de dieetwerking van Aspartaam een grote leugen omdat bepaalde onderdelen van Aspartaam insuline stimuleren en insuline verwijdert weliswaar alle suiker uit het bloed maar slaat dit op als ....vet - Epiletische aanvallen Dus koopt u koekjes, gebak, ijs, frisdrank en verder al waar in grootmoeder\'s tijd suiker voor werd gebruikt, kijk dan goed op de verpakking en controleer de lijst met ingredienten ziet u E951 of Aspartaam staan dan koopt u mogelijk een product met zoet gif.


De laatste weken heb ik veel gelezen over aspartaam en de ernstige gevolgen voor je gezondheid door het gebruik hiervan. Onlangs ben ik erachter gekomen dat aspartaam bij mij tot aambeien heeft geleid! Twee jaar geleden heb ik 4 maanden het Sonja Bakker dieet gevolgd. Hierbij veel light producten gezoet met aspartaam, voornamelijk Optimel gebruikt. Na enkele weken lijnen kreeg ik last van zeer pijnlijke aambeien. Nadat ik 10 kg was afgevallen en langzaamaan gestopt ben met de light producten verdwenen de aambeien spontaan. Ik heb toen nog geen link gelegd. In mei en juni van dit jaar ben ik in verband met gewichtstoename weer de light producten gaan gebruiken en jawel, ik kreeg weer aambeien! Nu gebruik ik deze al ongeveer 4 weken niet meer en de klachten zijn weer spontaan verdwenen. Ik ga in ieder geval geen producten meer gebruiken met Aspartaam of E951. Heb je dus last van aambeien en gebruik je light producten, ik zou zeggen stop ermee en ik denk dat je klachten na enkele weken zullen verdwijnen.

label.Geplaatst op 2009-08-13 19:12:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren