© 2024 solvo B.V.

Besnijden reageer a.u.b.

hallo mijn zoontje van bijna 3 zijn voorhuidje is te nauw. Nu moet hij besneden worden en heb ik het zkh amc gebeld en die zegt 2 jaar wachttijd. hier is een ander nummer en die helpt u wel. dat is dus een praktijk die besnijden doet alleen op zaterdag en wat mij 207 euro kost en dat moet je terplekke daar pinnen. hij krijgt dan een plaatselijke verdoving. ik vind dit vreselijk eng en ik vraag me af ik wil geen rituele besnijdenis zijn voorhuidje is gewoon te nauw en de dokter verwijst me door en dat is toch een medische indicatie. wat moet ik nu doen? ik lees op de site dat sommige landen wel norcose doen en ik vind ook dat 2 jaar wachttijd toch wel lang is voor iets wat op medische gronden noodzakelijk is. wie kan mij verder helpen of heeft tips of kent dit ook. wij zijn nederlandse mensen. groetjes monique


Pas goed op met het laten besnijden van je zoontje. Laat het zeker niet onder plaatselijke verdoving doen. Ik heb het zelf zo\'n 2 jaar geleden laten doen en ook onder plaatselijke verdoving, nou dat is ontzettend mis gegaan en heb die dag tot 3 keer toe op de operatie tafel gelegen omdat het bloeden niet wilde stoppen (er was blijkbaar iets mis met de apparatuur). Ik raad je aan om het onder algehele narcose te laten doen en ja die wachttijd daar doe je niks aan. Wacht dan liever even dan dat het misschien niet goed gaat. Succes John

label.Geplaatst op 2003-03-19 08:55:41


Hallo Monique, Mijn oudste zoon is ook besneden vanwege een te nauwe voorhuid toen hij jong was; wel onder narcose en in het ziekenhuis in Hilversum. Hij heeft amper napijn gehad. Ik wil je inderdaad ook adviseren te wachten op een plek in een regulier ziekenhuis.

label.Geplaatst op 2003-03-19 22:03:12


hallo john en sandra, ik dank jullie voor jullie reactie. ik heb nogmaals de dokter gebeld en we proberen het nu in het ziekenhuis ik moet zometeen een afspraak maken en dan hoop ik weer wat meer te horen. groetjes monique p.s. als ik wat weet reageer ik weer.

label.Geplaatst op 2003-03-20 10:11:37


Hoi, als je nu op de site http://www.nvz-ziekenhuizen.nl/pub/html/ kijkt en dan onder de link wachttijden kun je zien in welk ziekenhuis je terecht kunt voor de korts mogelijke wachttijd, je kunt hier zoeken op postcode en woonplaats voor een ziekenhuis in je eigen regio

label.Geplaatst op 2003-03-20 17:16:05


hallo, ik dank jullie voor jullie antwoorden ik heb ondertussen een afspraak in het zkh gemaakt voor donderdag 3 april en ik heb een verwijsbrief gekregen van de dokter. daar staat in: balanitus recidiverend bij phimosis wie weet wat dit betekent? groetjes monique

label.Geplaatst op 2003-03-30 10:43:15


als het je niet lukt om op een korte termijn een afspraak te maken kun je je huisarts ook een afspraak laten maken

label.Geplaatst op 2003-03-20 21:21:10


Balanitus is een ontsteking van de voorhuid en fimosis is een vernauwing van de voorhuid, waardoor de urinelozing wordt bemoeilijkt. De behandeling bestaat uit een besnijdenis. Heeft mijn zoontje ook gehad en is sindsdien weer op en top.

label.Geplaatst op 2003-04-06 13:17:49


Hallo monieq je berichtje, en de reacties daarop gelezen onze zoon had vroeger ook een vernaude voorhuid, hij was toen 2 jaar en de huisdokter heeft toen thuis de voorhuid voorzichtig proberen over de eikel te schuiven, wat veel pijn deed met het advies aan mijn vrouw om dat elke dag te herhalen, dat heeft zij toen ook gedaan met pijn in het hart, daar na heeft het zichzelf opgelost hij is nu 45 jaar getrouwd en heeft 2 kinderen gehad, maar toen werd nog helemaal niet gesproken over besnijden, als dat toen ook mogelijk was geweest dan hadden wij het toen ook waarschijnlek laten doen, veel sucses met de behandeling, groetjes kwast

label.Geplaatst op 2004-03-27 16:46:23


dank jullie wel alvast. we zijn inmiddels bij het zkh geweest en daar heeft hij zijn plas in moeten leveren en donderdag word ik teruggebeld door de arts voor verder. misschien zit er ergens een ontsteking denken ze. ik wacht weer af. groetjes monique

label.Geplaatst op 2003-04-06 13:21:50

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren