© 2024 solvo B.V.

Beugel + kaakoperatie + lange tong

Ik heb een beugel en moet binnenkort onder het mes (operatie) om mijn bovenkaak naar voren te zetten en misschien mijn onderkaak iets naar achteren. Mijn orthodontist wil liever alleen de bovenkaak verzetten omdat mijn tong wat aan de lange kant is en die in de verdrukking zou kunnen komen. Ik ben echter bang dat door alleen de bovenkaak naar voren te zetten mijn uiterlijk op een negatieve mannier verandert. Ik heb begrepen dat de meeste mensen de tong tegen de bovenkaak hebben liggen, maar bij mij ligt die tegen de onderkant omdat er nu nog geen ruimte bij bovenkaak is. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is er met een tong mogelijk? Een tong inkorten doet men liever niet vanwege mogelijke andere problemen. Ik heb gelezen dat men de tongriem kan door laten snijden zodat de tong naar voren komt, maar wat is er mogelijk om de tong naar achteren te leggen? Kan de tong wel naar achteren? Is er nog iets mogelijk met de ophanging van het tongbeen? Zijn er ook andere mogelijkheden wat er met mijn tong gedaan zou kunnen worden? Kan een logopedist uitkomst bieden? Alvast bedankt voor uw antwoord Casper

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren