© 2024 solvo B.V.

Bloedprikken (injectienaald)

Beste lezer, Allereerst bedank ik je enorm voor je genomen tijd. Ik sta op dit moment te springen van de angst. Ik ben bloed gaan prikken, eenmaal bij de zuster binnen, deed de zuster de band om mijn arm, om de injectienaald waar zij mij mee ging prikken zat geen omhulsel, toen zij eenmaal de injectnaald in mijn ader drukte vroeg ik nog aan de zuster of de naald wel nieuw was omdat er geen plastic omhulsel aanzat en op de tafel lag, met de naald omhoog. Zij antwoordde van wel, dat het een nieuwe naald was en legde mij uit hoe zij een oude naald wegstopte in dat gele emmertje. Nu er geen omhulsel om de injectienaald zat ben ik me druk aan het maken en aan het piekeren, influisteringen dat het geen schone injectienaald was. Is het normaal dat er een injectnaald op tafel ligt zonder omhulsel? Kan dat geen kwaad in zo\'n ruimte? Ik ben bang dat zij met de oude naald van de vorige patient mij heeft geïnjecteerd. Help me.... Gr. Mimoen


het is niet normaal als je de naald zelf in contact komt met een voorwerp zoals een tafel. de naald moet steriel blijven. maar in de praktijk zie je dat wel vaker het hoeft niet te betekenen dat het al een gebruikte naald was. meestal is het al 1 handeling geworden dat je na prikken de naald weg doet. de kans is erg klein.

label.Geplaatst op 2010-09-27 17:27:24

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren