© 2024 solvo B.V.

Borstbeen, slokdarm,maagproblemen??

Sinds enige tijd heb ik last van brandende pijn in het borst gebied. Drukkende pijn op het borstbeen, keelpijn en soms \\\'het zuur\\\'. De gehele dag een brandend gevoel vanuit het borstbeen uitstralend naar de oksel en keel. Wie heeft hier ervaring mee, en weet wat dit kan zijn. Heb intussen medicijnen gekregen tegen maagzuur, maar die hielp niet, heb nu een medicijn tegen ontstekingen (Vioxx). Pijn straalt daardoor minder uit, maar waar het vandaan komt, blijft pijnlijk en brandend.


Het lijkt me heel vervelend voor u deze pijnklachten. Het vervelende is, dat het meeste niet te beoordelen is via een site. Ik denk dat u als u nog steeds klachten ondervindt, deze het beste met een arts kunt bespreken. Gelukkig zijn de klachten al minder. Misschien met een ander soort medicijn dat het nog beter gaat. Zijn de lymfe in de oksels of hals ook gezwollen/opgezet? Heeft u ook last van koorts of verhoging? Laat u mij het even weten? Veel beterschap.

label.Geplaatst op 2003-05-08 09:01:01


Misschien heb je een breukje in je middenrif. By the way, gebruik je naast de Vioxx ook een maagbeschermer??? Dit is namelijk wel aan te bevelen, aangezien langdurig gebruik van NSAID's (ontstekingsremmers) de maagwand/maagslijmvlies aan kan tasten.

label.Geplaatst op 2003-05-08 17:24:30


Misschien is het verstandig om toch eens een hartfilmpje te laten maken. . een drukkend gevoel vanachter het borstbeen kan er op wijzen op een zuurstoftekort van het hart . . en deze pijn straalt ook uit naar armen en halsgebied. Beterschap

label.Geplaatst op 2003-05-09 03:05:14


Bedankt voor je reactie. Inderdaad lymfe in oksel en hals gedeelte wat gezwollen, en keelpijn die erger wordt sinds gisteren. Verder geen verhoging ofzo. Ik voel me wel zo, alsof ik verhoging heb. Heb maandag bloed laten prikken en moet vanmiddag naar de huisarts voor de uitslag daarvan. En dan maar zien wat er verder nog gedaan kan worden om dit op te lossen. Wat het gaat zeker niet vanzelf over heb ik al in de gaten.

label.Geplaatst op 2003-05-08 11:12:51


Bedankt voor al jullie reacties. Ben inmiddels bij de huisarts geweest en hij constateerde dat het een ontsteking van het borstbeen naar de ribben is. Blijkbaar komt dit door een verkeerde houding waardoor mijn borstbeen naar binnen wordt gedrukt. Mijn schouderpartij staat nogal naar voren, loop een beetje naar voren gebogen. Dus het zou kunnen. Moet doorgaan met Vioxx en een paar behandelingen bij mensediek om mijn houding te verbeteren. Dus alle alarmbellen zijn een beetje verminderd nu ik weet dat het allemaal niet zo erg is als ik dacht. Nu maar hopen dat dit alles meehelpt aan het verbeteren van de klachten, in de hoop dat het weggaat en blijft. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

label.Geplaatst op 2003-05-09 09:40:11

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren