© 2024 solvo B.V.

Buik en liespijn, wisselend

Hallo. Ik heb sinds ongeveer een week pijn in mijn liesstreek en onderbuik. Het is soms moeilijk te plaatsen, want het is vooral zeurend, maar het lijkt niet in mijn bal te zitten. Het vreemde is dat ik het soms links heb, dan weer rechts. Ik heb mij laten onderzoeken op soa. De uitslag krijg ik volgende week, maar volgens de arts lijkt het er niet op. Ook kon hij niets vinden in mijn schaamstreek of balzak wat mis zou zijn. Ik heb ook last de hele week al van obstipatie. Soms heb ik een beetje ontlasting. Meestal weinig en hard, maar gisteren ineens een keer dun. Het is steeds niet veel. Kan dat zorgen voor die pijn? Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik ben ook een beetje gevoelig in sommige gewrichten (vingers, tenen, knie), vooral links. Groeten, Pieter


Het zou allemaal met elkaar te maken kunnen hebben, heb je dit alles ook bij de huisarts gemeld? Het kan zijn dat je een prikkelbare darm hebt. De wisselende ontlasting en plaatsen van pijn passen daarbij. Als er niks uit het onderzoek komt opnieuw langs je huisarts gaan zodat je anders evt naar het ziekenhuis kan voor uitgebreider onderzoek

label.Geplaatst op 2003-05-07 14:51:49


Ik heb eens een medische kennisboek erbij gepakt, want ik had enig vermoeden dat het om een liesbreukje zou kunnen gaan of dat het om een niersteen gaat. Symptomen van nierstenen zijn deze: De pijn begint in een van beide flanken en straalt uit naar de lies of het scrotum. De pijn wordt verdoorzaakt doordat de urinewegen de niersteen naar buiten proberen te drijven. Soms lukt dat en wordt de steen uitgeplast. Soms ook niet en dan medische hulp noodzakelijk. Is dit bij u het geval wat hier staat? Ik geef u als advies om contact op te nemen met uw huisarts (op kort termijn) en hem hierover te raadplegen. Het kan een niersteen zijn, maar ook een ingeklemde liesbreuk. Het is verstandig bij het bezoek aan de huisarts een potje urine mee te nemen, dit levert voor hem nog het een en ander aan informatie op (bijvoorbeeld over ontstekingen, eiwitten, of er bloed bij zit in de urine etc.) Ik wens u veel succes. Laat u mij de afloop weten? Wat betreft die verstopping: eet gezond, drink veel water en eet genoeg vezelrijke voeding. Ik zie geen relatie in de pijnlijke gewrichten en de bovengenoemde oorzaken. Maakt u zich hierover geen zorgen.

label.Geplaatst op 2003-05-08 09:23:00


heb sinds enkeledagen ook plotseling de zelfder symptomen,pijn ij onderbuik,rare stoelgang en pijn (zeurend) in de rechter zaadbal,weet niet goed wat hier mee aan te doen,ben jij bij je huisarts geweest ?

label.Geplaatst op 2007-02-10 14:35:53

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren