© 2024 solvo B.V.

Buikpijn...wie kan mij advies geven?

Ik zit nu al een jaar met buikklachten. Ik had last van pijn rechts onder in de buik, was sneller duizelig, moe, verhoging, ik had weinig eetlust en ik ben 7 kg afgevallen en heb destijds veel op bed gelegen. De huisarts wist niet wat er aan de hand was en rond september/oktober ben ik doorgestuurd naar de internist waar ik zowat binnenste buiten ben gekeerd door de vele inwendige onderzoeken: gastroscopie, foto van de dikke darm, sigmoidoscopie en een coloscopie. Daarnaast heb ik intussen ook al veel laxeermiddelen geslikt. De internist heeft mij inmiddels teruggestuurd naar de huisarts omdat er een functionele darmstoornis zou zijn en waar hij niet meer aan kan doen dan de huisarts. (er blijft ontlasting hangen bij de blinde darm in de buurt) Ik heb nu nog weinig eetlust. Als ik daar aan toe geef dan vallen de klachten wel mee, maar eet ik weer meer en kom ik bij dan krijg ik weer erge pijn in de buik en vooral met staan. Maar doordat ik nu zo weinig eet, heb ik geen energie meer en voel ik me al helemaal niet goed meer. De ontlasting is ook wisselend: de ene keer heb ik diarree en de andere keer weer obstipatie. De huisarts weet het niet meer, zegt hij. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen, ik vertrouw dit niet en vind deze klachten zo raar. Er is overigens nog nooit een gewone scan van de buik gemaakt ofzo. Alvast bedankt voor een advies!!!


Zelf ben ik een nuchter persoon. Toch zit ik in dit geval te denken aan een homeopaath. Mogelijk dat deze deskundige instaat is om je lichaam zelf aan het werk te zetten. Ik ken zelf niet zo'n persoon, maar mogelijk mensen bij je in de buurt wel. Er moet toch een oplossing zijn voor jou probleem. Ik wens je heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2003-04-29 14:46:41


heyzz jah ik heb er ook heel vaak last vabn :(

label.Geplaatst op 2003-05-09 16:15:47


Hoi, Hartje! Ik herken je symptomen. Ik heb zelf ook jaren buikpijn gehad onderin de buik. Ik had als ik niets at minder last. Ook had ik dat ik heel snel moe werd van al die buikpijn. Na vele onderzoeken in het ziekenhuis is bij mij PDS geconstateerd. PDS= het Prikkelbare Darm Syndroom. Het is een aandoening, waarbij je darmen heel gevoelig. Er zijn daar 2 factoren voor: 1) Voedingspatroon. 2) Stress. Echter bestaat het nog niet zo heel lang. 10 jaar of zo. Wat ik heb gedaan is met mijn huisarts gekeken naar wat er precies aan de hand was waardoor ik zoveel buikpijn had. Ik bleek niet vezelrijk genoeg te eten. Door een aanpassing in mijn voedingspatroon lukt het me om weer normaal te eten en om mijn darmen te helpen. Ik heb nu geen hevige pijn meer en leef ook zoals ieder mens dat doet. Ik ga naar het werk, ik ga naar vrienden, enz. Ik doe alles. Het is geen ziekte, maar een aandoening. In het engels heet het IBS. Internal Bowel Syndrome. (Voor zover ik het goed schrijf in het engels) Ik las in je verhaal dat je laxeermiddelen neemt. Dat is slecht voor je darmen. Daar worden je darmen lui van. Wat ik je aanraad is om met je huisarts te gaan praten over je klachten en om te stoppen met de laxeermiddelen. Er zijn medicijnen die je darmen kunnen helpen zonder ze lui te maken. Dat zijn poeders die je oplost in water en dan oraal neemt. Het zijn medicijnen die er voor zorgen dat je darmen wat steun krijgen bij hun werk. Je moet het zien als op vakantie gaan om bij te komen. Het klinkt misschien wat stom als vergelijking, maar het is meer om aan te geven dat die medicijnen positief zijn bedoelt. Ik gebruik zelf Movicolon. Dat werkt heel goed. Ik heb ook Metamucil gehad. Dat was ook goed. Maar ga dit niet zomaar kopen. Overleg met je huisarts over je klachten. Tot slot wilde ik nog zeggen dat er een stichting bestaat die zich bezig houd met darm-, maag- en leverproblemen. Je huisarts kan je daar een folder over geven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, Apriltje.

label.Geplaatst op 2003-06-11 15:07:11


Hoi, Hartje! Nog even dit. Ik las ook dat je geen scan hebt gehad van je buik. Die zou ik meteen aanvragen. En leg je huisarts de mogelijkheid voor waar ik het zonet al over had: Prikkelbare Darm Syndroom. Je symtomen de ene keer diaree, de andere keer obstipatie is een symtoom van deze aandoening. Die vermoeidheid is een gevolg van constante pijn en verminderde eetlust. Je moet wel blijven eten, trouwens. Neem dan maar 5 kleine maaltijden per dag i.p.v. de 3 die je normaal neemt. Ik wens je heel veel sterkte! Nogmaals groeten, Apriltje.

label.Geplaatst op 2003-06-11 15:13:28

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren