© 2024 solvo B.V.

Bultje/Knobbeltje op onderrug Spierknoop??

Ik heb in mijn onderrug ter hoogte van dat bekkenbeen boven je poep denk ik een beweeglijk knobbeltje zitten.. mijn dokter heeft al gezegd dat dit een spierknobbel is maar hoe kun je daar nu zo zeker van zijn? Zijn er nog mensen die dit hebben en wat kun je daaraan doen??


Ik heb er een in mijn nek zitten (niet zichtbaar maar wel voelbaar) en heb er verder geen last van. Maar als je er wel last van krijgt dan maar terug voor een onderzoek.

label.Geplaatst op 2006-01-24 14:32:22


ben je niet eens gevallen op je stuitje? Misschien is het onderste stukje van je heiligbeen? dat kan ook bewegen.en zit op dezelfde plek bijna. Dit kan je huisarts weer terug duwen, mischien na 1 of twee keer dat het dan weer op de plek blijft.Ik weet dus niet of het dit is wat je beschijft. Anders inderdaad maar even afwachten.

label.Geplaatst op 2006-01-30 12:30:55


Sinus Pilonidalis. Dit lijkt op hetgeen jij omschrijft, komt veel bij vrouwen voor. Het is een ingegroeid haartje dat onderhuids is gaan ontsteken en een kluwen is gaan vormen. Ikzelf heb er een gehad op mijn staartbeen en kon vaak niet goed onderuit gaan zitten. Het was een bultje van ca. 1 cm groot en kon bewegen. Het leek op een puist die niet open wilde. Na jaren een drukopbouwend gevoel is hij open gegaan en is er pus uitgekomen. Helaas gaat dit niet over zonder hulp van een arts. Vraag het maar eens aan je huisarts. Niet elke huisarts herkent het direct, bij mij ook pas de derde! Succes.

label.Geplaatst op 2006-02-08 18:21:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren