© 2024 solvo B.V.

Bultje naast tragus piercing

Hallo, ik heb een kleine 3 maanden geleden een tragus piercing laten schieten. Nu is het probleem dat er een soort bultje, precies naast het gaatje zit. Het lijkt net een klein bloedblaartje o.i.d. Heeft iemand er verstand van, en zo ja: is er iets tegen te doen? Bij voorbaad dank!


Dat komt omdat je het gaatje hebt laten schieten. In je tragus zit kraakbeen, wanneer je dit schiet, wordt het kraakbeen met hooge snelheid opzij geschoten, en krijg je een knobbeltje, soms blijft het klein, maar hou het goed in de gaten want het kan een soort bol worden en dat moet je echt weg laten halen. Als je het laat piercing, wordt het kraakbeen simelweg weggehaald zodat er ruimte is voor de piercing, en voorkom je dit soort ellende.

label.Geplaatst op 2009-06-29 22:44:07


Hoi Spécial, Ik heb mijn traguspiercing laten ZETTEN en ik heb hetzelfde probleem. Ik ben bij mijn piercer langsgeweest en die heeft een tip gegeven: 2x per dag met zo'n paracetamol bruistablet een paar keer er tegenaan drukken en dan moet het na een tijdje weg zijn. Dit heb ik geprobeerd, bij mij werkte het niet, miss bij jou wel? De huisarts zegt dat het een afstootreactie van mijn lichaam is en dat het verstandigste is om hem er uit te halen maar daarmee is niet gezegd dat het bultje ook weg gaat dus ik laat hem nog even zitten en probeer wat anders. Momenteel ben ik bezig met sterilon, daar lijkt het wel van te kalmeren/kleiner te worden (don't get your hopes up!). Succes!! Amber

label.Geplaatst op 2009-08-06 22:23:34

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren