© 2024 solvo B.V.

Cholesterol en hoge bloeddruk

vraagje, gaan hoge cholesterol en hoge bloeddruk altijd samen? Mijn boeddruk is ok , maar ik maak me zorgen omdat ik 3weken geleden bloed heb laten trekken bij de huisarts en bij mijn cholesterolwaarden (allebei, goede en slechte) stond een pijltje omhoog, dus meer dan de referentie, gemiddelde... Mijn huisarts heeft er niks over gezegd dus ik veronderstel dat het niet al te ernstig is? ik ben tenslotte pas 21 jaar,en heb geen overgewicht ofzo


Hallo mamake , Hoge bloeddruk en het cholesterol gaan niet altijd samen !. Je kunt een hoge bloeddruk hebben met een goed cholesterol, en andersom . Persoonlijk zou ik het gewoon aan de HA vragen . Een te hoog cholesterol kun je op ieder leeftijd hebben ..en hangt ook niet altijd samen met overgewicht !. Hoop dat je iets aan het antwoord hebt .. Groetjes chyta

label.Geplaatst op 2010-01-22 08:29:11


ja dat dacht ik al, maar ik heb bloed laten trekken bij de huisarts,gewoon voor een algemeen onderzoek..het enige wat hij zei was dat mijn ijzer veel te laag was en het begin van een infectie op de luchtwegen mss, over mijn cholesterol heeft hij niets gezegd, dus zal het zo ernstig wel niet geweest zijn?

label.Geplaatst op 2010-01-22 09:46:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren