© 2024 solvo B.V.

Cyste op mijn eierstok

Ik heb al een paar maanden last van een zeurende pijn in mijn rechter onderbuik, sinds oktober 2001 heb ik het mirena spiraal en dacht eerst dat die niet goed zat. Heb de pijn niet continu soms een hele week niet en dan weer een paar dagen wel. De huisarts vertelde me na een inwendig onderzoek dat hij iets van een vleesboompje voelde en stuurde me door naar de gyn voor een inwendige echo nu bleek dat ik een cyste op mijn eierstok heb zitten ze vertelde me dat dit niet kwaad kon en dat een cyste vaak vanzelf weg gaat. De cyste heeft een grote van 2 bij 3 cm en dat was erg klein zei ze. Maar door het onderzoek had ik weer pijn en het straalde uit naar mijn benen en onderrug en omdat ik in het ziekenhuis werkte ben ik naar de spoedeisende hulp gegaan die hebben voor mij de ass. gyn gebeld en heb met haar gesproken en die maakte me toch wel erg bang, ze zei dat het wel gevaarlijk kan zijn als die cyste om zijn as zou gaan draaien en allemaal van dat soort medische praat, ik had geen koorts en was wel wat misselijk ik denk door de pijn en kreeg een diclofenac 50 mg mee deze heeft goed geholpen, maar zei vertelde me dat je geen pijn klachten kan hebben van een cyste. En door deze twee verschillende verhalen weet ik nu niet waar ik aan toe ben, wie kan mij wat vertellen hierover. Alvast bedankt groetjes van angelique


Hallo Angeliqe.twee jaar geleden had ik hevige pijn in mijn zij,er rug,de huisarts stuurde me naar fysiotherapie,maar het hielp niet,na 4 maanden liet ik een echo maken, daar schrokken ze van,er zat een gezwel van 22 cm op mijn eierstok,2 dagen later werd ik geopereerd,was niet kwaadaardig.een goed jaar later kreeg ik weer de zelfde pijn,weer fisotherapie,maar deze zei, dat er niets mis was met mijn spieren,ik belde zelf naar de gyneacoloog,kon de volgende dag al komen.er zat nu een grote cyste op de andere eierstok,en de baarmoeder zag er ook niet goed uit. verder had ik geen klachten,alleen de pijn in de zij,en rug een paar dagen later volgde de operatie,toen is de eierstok en de baarmoeder verwijderd, en ik kwam meteen in de overgang,dat is geen pretje.dus een cyste kan wel pijn doen. maar dat hoeft niet persee in de buik te zijn,ik zou hem er wel uit laten halen,want cystes kunnen erg snel groeien groeten sproet

label.Geplaatst op 2003-02-21 01:26:20


Hoi Hoi, Mijn advies is, al wat laat, laat bij je Gynaecoloog nog eens een echo maken. Misschien komt hier een andere uitlag uit. Als je blijft lopen met die pijn zeker doen dan. Al is het voor de zekerheid. Groetjes en sterkte,

label.Geplaatst op 2003-02-24 10:41:18


Hallo Angelique, verleden jaar augustus werd bij mij bij toeval een cyste op mijn rechtereierstok ontdekt. Ik had geen pijnklachten. Uit de echo bleek dat deze cyste raar van structuur was en zo ongeveer 3 bij 5 cm. Binnen 3 weken ben ik geopereerd en alles bleek in orde dus niet kwaardaardig. Als ik jou was zou ik de cyste laten verwijderen al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. De operatie heb ik niet als naar/pijnlijk ervaren maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik hoop dat je samen met de artsen tot een oplossing komt. Veel succes en groetjes van Marlou.

label.Geplaatst op 2003-02-26 19:28:35

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren