© 2024 solvo B.V.

Depressie : lichamlijke klachten?

Is het mogelijk dat je door paniekaanvallen en depressie, lichamelijke klachten kan opwekken?? Heb namelijk het idee dat ik iets heel ergs heb, op mijn borststreek en keel/ slokdarm. De klachten die ik heb komen niet echt overeen met het ziektebeeld wat ik denk te hebben, zegt mijn huisarts. Ben momenteel een wrak want ik denk echt dat ik iets heel ergs mankeer. Waardoor ik hartkloppingen heb, erg zweet, nergens geen zin meer in heb, en constante pijn in beschreven gebied. Denk ook soms dat als ik met mensen in een kamer verblijf, ik er eigenlijk niet bij ben, alsof ik ze van heel ver weg hoor praten. Iemand hier ervaring mee? Zou graag wat meer te weten willen komen of je echt zulke klachten kunt opwekken, allleen maar door te denken dat er iets ergs aan de hand is, of dat er juist wel iets aande hand is.


Ik herken een aantal psychiatrische symptomen in je verhaal. Dat betekent uiteraard niet meteen dat je "gek bent", zoals vaak gedacht wordt. Ik kan wel zeggen wat voor symptomen je hebt, maar daar heb je niets aan. Het beste is om een verwijzing naar een psychiater te vragen. Die kan prima diagnoses stellen en eventueel medicijnen of adviezen geven, waardoor je van je problemen af komt. Dat kan namelijk wel degelijk!

label.Geplaatst op 2003-06-28 22:44:43


Ik heb precies dezelfde klachten,dus elke keer als ik aan iets ergs denk krijg ik zo\'n aanval,een gevoel dat ik ook bijna ga flauwvallen.Ik heb sind 6 maanden ook een kindje en relatie loopt niet zo goed,dat ik ook wat gestrest ben.Maar of ik depressief ben weet ik niet.Ik durf niet zoi goed hiermee naar de huisarts.Maar zal denk ik wel moeten gaan want de aanvallen komen steeds vaker.Laatst was ik op mijn fiets en kreeg ik zo\'n aanval,als ik in drukke winkels loop ook al.Ik wens jou veel sterkte ik weet wat het is. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2003-10-18 21:42:54


Deze klachten herken ik ook en ben er inmiddels mee bezig.Krijg binnenkort gedragstherapie omdat het een angststoornis is met hyperventilatie.Als je er niets mee doet loopt het vaak uit op een fobie,dus ga er mee naar de huisarts en laat je helpen!

label.Geplaatst op 2003-10-21 08:57:51


Hallo!!! Bij mijn weten kun je met depressie zeker lichamelijke klachten opwekken. Maar ben je alleen bij je huisarts onder behandeling voor deze depressie? Ik denk dat het goed zo zijn om eens met een deskundige zoals een: psycholoog of psychiator te praten. Deze deskundige hebben heel veel ervaring met deze mensen en kunnen u goed begrijpen en kunnen waarschijnlijk uw vragen wel beantwoorden. U moet zelf beslissen of u hulp wilt natuurlijk, maar ik zou u het wel adviseren. Veel succes!!!

label.Geplaatst op 2003-05-15 12:09:42


Gebruikt u ook medicijnen? Ook die kunnen de nodige bijwerkingen hebben. Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Zoek deskundige hulp!!

label.Geplaatst op 2003-05-15 16:50:12

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren