© 2024 solvo B.V.

Een te kórt aan KALIUM...

Waar komt een te kórt aan KALIUM door en wát is hier tegen te doen??? Bijvoorbaat dank voor evtuele reactie(s)... \\\'Anty\\\'


Een tekort aan kalium kan meerdere oorzaken hebben. Ook hangt het er van hoeveel dat tekort dan wel niet is. Over vitaminecomplexen om kaliumtekort op te heffen: onzin. In je dagelijks voedsel zit voldoende kalium. Vraag van dylan: vitamines uit potjes slechter opgenomen dan uit voedsel? Nee. Wat ik alleen wel kan zeggen is dat 95% van de mensen die vitamines slikt dat helemaal niet hoeft te doen. Je krijgt genoeg uit je dagelijks voedsel. Vitamines zijn (mede door toedeen van de VS) een een enorm begrip geworden. De waarde van vitamines wordt GEWELDIG overdreven. Je hebt ze wel nodig, net als zout, water en suiker e.d. Maar je wordt er echt niet gezonder door. Het is nooit aangetoont dat (bv) vitamine C je weerstand verhoogd, of dat je ziekteduur verkort wordt. Allemaal nonsens. Vitaminepillen slikken heeft alleen zin als je er echt tekort aan hebt. Dat gebeurt niet bij normale voeding.

label.Geplaatst op 2003-08-30 20:44:14


Tja misschien klopt het niet... heb het niet terug kunnen vinden. Volgens mij was de conclusie dat chemisch geproduceerde vitamines, die veel (enkel?) in vitaminepillen zitten voor een groot deel (niet alle vitaminesoorten) slechter werden opgenomen oid, en dat er daarnaast een verband was tussen het puur nemen van de vitamines en het nemen van vitamines tegelijk met voedsel (warme maaltijd oid). Dit laatste leek aanzienlijk betere opnames op te leveren. Maar wat ik al schreef, ik heb het zo snel niet kunnen terugvinden.

label.Geplaatst op 2003-09-21 22:24:36


als je teveel vitamines tegelijk inneemt, zeker in tabletvorm, kun je een vergiftiging oplopen !!!! het is echt geen middeltje voor baad het niet schaad het niet !! en een overdosis aan kalium kan je zelfs een hartstilstand geven (maar dan moet je een flinke overdosis nemen ).

label.Geplaatst op 2003-09-22 21:15:25


Waar een te kort aan kalium door ontstaat is mij niet bekent, Via gezonden voeding en fruit zou het voldoende aangevuld moeten worden maar in deze tijd is de waarde van de voeding ook niet echt optimaal meer omdat ( sorry) het onderhand de grond word uitgestampt en niet meer gekeken word naar voedings waarde als het iest langer in de grond of aan de boom blijft. Neem multivitamine als aanvulling dan weet je zeker dat je goed zit.

label.Geplaatst op 2003-08-17 20:35:01


een tekort aan kalium kan veroorzaakt worden door bepaald mediacatiegebruik (laxantia, diuretica..) ga er mee naar je huisarts, want een te laag kalium is niet goed (kunt er oa hartfunctiestoornissen krijgen). succes ermee elena

label.Geplaatst op 2003-08-17 23:27:26


1. medicatiegebruik: plastabletten, laxeermiddelen, insuline, theophylline 2. te veel drop eten 3. te weinig inname komt bijna niet voor, want de nier is in staat veel kalium vast te houden 4. syndroom van Cusing of Conn

label.Geplaatst op 2003-08-22 14:07:10


Gaya, Hartelijk dank voor je reactie! Je adviseert om dan Multivitaminen te gebruiken, mááááár... Ik had al wat doosjes Supradyn gekocht, maar ik kwam er thuis achter dat dáár Aspartaam in zit. Die Aspartaam, daar ben ik zó van geschrokken, omdat het na ánderhalf uitéindelijk is gebleken, dat ik dáárdoor pijn in mijn spieren en gewrichten had gekregen en nú allergisch ben voor deze stof en waarschijnlijk óók voor de MSG... Dagelijks néém ik al wel veel groenten en fruit! Met vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2003-08-17 21:26:59


Ik zou gewoon de hele pot nemen, gewoon, voor het zekere ;) Heb wel eens ergens gelezen dat vitamines uit een potje totaal geen zin hebben omdat ze bij lange na niet zo goed worden opgenomen als vitamines uit groene dingetjes die in de tuin groeien. Is die info fout?

label.Geplaatst op 2003-08-22 23:08:06

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren