© 2024 solvo B.V.

Endoscopie en een gekke vraag

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een endoscopie (sigmoidoscopie) van de dikke darm. Het lijkt me helemaal geen prettig onderzoek. Nu ben ik zojuist ongesteld geworden en mijn vraag is of ik dan dat onderzoek gewoon door moet laten gaan, m.a.w. kan dat tegelijkertijd en heeft het geen fout effect op dat onderzoek? Misschien een gekke vraag, maar ik ben echt een groentje op dit gebied


Ik kan mij niet voorstellen dat je menstruatie invloed heeft op het onderzoek. Het gaat toch om een totaal ander gebied in je lichaam. Maar bel anders voor alle zekerheid even naar het ziekenhuis. Sterkte!

label.Geplaatst op 2003-04-02 16:11:46


Hoi, Ik heb ook een endoscopie gehad en was ook ongesteld. Ik kan je geruststellen, het valt reuze mee, alleen als de kijker de hoek ommoet in je darm voel je het even maar echt pijn doet het niet, het is meer een genante pose waardoor je je niet op je gemak voelt. Sterkte

label.Geplaatst op 2003-04-02 16:51:17


Hallo, ik ben inmiddels thuis en heb het onderzoek, de endoscopie (eigenlijk een sigmoidoscopie) achter de rug. Het ging dus wel tezamen met de menstruatie. Bedankt voor de reacties. Zonder iemand bang te willen maken, wil ik toch wel vertellen dat ik alles bij elkaar gegild heb en twee keer flauwgevallen ben van de pijn. Ik was hier niet op voorbereid en was dit eerlijk gezegd liever wel geweest, nu werd ik er compleet door overvallen. Het schijnt dat er ook mensen zijn die er nauwelijks iets van voelen, maar bij mij waren de darmen al van te voren totaal verkrampt en er was moeilijk doorheen te komen. Het schijnt minder pijnlijk te zijn als je je goed kunt ontspannen, maar bij mij lukte dat niet meer. Daarom misschien toch goed om te vermelden dat het wel degelijk heel erg pijnlijk kan zijn, zodat je er op voorbereid kunt zijn en de schok niet zo hard aankomt. Wat heel fijn is is als er iemand bij je kan zijn die je vertrouwt en die tijdens het onderzoek op je \"in kan praten\" om mee te helpen je ademhaling te regelen. Het goed doorademen en vooral het rustig ademen helpt al een heleboel! Lisa

label.Geplaatst op 2003-04-03 14:55:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren