© 2024 solvo B.V.

Er warmpjes bij zitten

Waarom komt thermokleding niet voor in de ernergiebesparingswereld? Thermo ondergoed, thermo sokken; kortom alles over thermokleding? Bij de overheid, energiebedrijven? Kan er o.a. wel mooi mijn aanvullende verzekering goed door betalen en denk ook wel de eigen bijdrage aan medicijnen. Scheelt me wel een slok op een borrel en alles aan kouverwante aandoeningen, zeg. Vooral omdat ik ook nog eens met mijn ziekte al zoveel extra warmte nodig heb door mijn kouwelijkheid. Kan nu een goed stuk lager die thermostaat. Hoe zit dat nou met al diegenen die over energiebesparing gaan?


Bendow zou hier gezegd hebben: "Spreken is zilver, zwijgen is goud". Toepasselijk m.b.t. dit item? Nou ja, goed. Het is in iedergeval zoals het is. Niet anders Hogenwaard. Toch?

label.Geplaatst op 2010-12-07 09:10:25


Tja, eh. Nou ja. U moet maar denken de schoorsteen van de overheid en de energiebedrijven moeten ook kunnen blijven roken. En dan heb ik het nog niet eens over alle ándere aan wamteproduktie gerelateerde bedrijven. Ze zullen voor wat betreft bezuinigingen natuurlijk wel met peanuts blijven strooien, dat wel. Zo van: besparingslampje dit en besparingslampje dat, en tochtstrippie hier en daar. Maar de grote hap, de hoofdprijs ..... die bewaren ze natuurlijk heimelijk liever voor zichzelf. Dat is toch natuurlijk? U denkt toch niet dat ze er naar streven om er zelf níet beter van te worden, er warmpjes bij te blijven zitten? Kom nou zeg! Nee, zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.

label.Geplaatst op 2010-12-06 23:24:27


Ik denk dat iedereen, ook de mensen die zich met energiebesparing bezighouden, de relatie van thermokleding altijd in eerste instantie met het buitengebruik hebben gezien. Warmteverlies van een woning probeert men bijvoorbeeld te niet te doen door o.a. een passende isolatie daarvoor aan te brengen om zo de \"huid\" van de woning zoveel en zo lang mogelijk aan warmte vast te kunnen laten houden. Waarom men - volgens hier - het groots heeft nagelaten, zeg maar verzaakt, om voor wat betreft de ons eigen \"huis\" daaromtrent actief te zijn, onze huid op dat gebied qua ontwikkeling, marketing en dus ook energiebesparing te helpen, te stimuleren? Tja. Dat kunnen duizend en een oorzaken zijn. Dat is mijn terrein nu eenmaal niet om daar over te kunnen oordelen.

label.Geplaatst op 2010-12-07 07:02:38


Hallo, Het is jammer dat er niet meer aandacht aan wordt geschonken, maar wees blij voor jezelf dat je op dit idee bent gekomen. Ik ben ook chronisch ziek, moet harder stoken dan al die jaren ervoor, dat doe ik ook wel. Maar ik hou er met kleding, dus ook thermo-onderkleding rekening mee. Dat scheelt echt heel veel. Spaart ook pijnstillers, dat is ook mooi meegenomen!! Zelfs de afgelopen winter, toen het zo hard heeft gevroren, is de gasrekening me nog meegevallen. Ik zou zeggen, ga lekker zo door, geef je tip door aan anderen en geniet ervan. De hoge bazen komen hopelijk ooit ook wel (als ze maar gekort worden op hun salaris, dan komen ze wel!)

label.Geplaatst op 2010-12-10 14:04:39

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren