© 2024 solvo B.V.

Erg hoge bezinking

Hallo, Ik ben een vrouw van 36 en ben 34 weken zwanger. Toen ik 26 weken zwanger was, ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik paar keer slijm met bloed uit keel had. Normaal gesproken wordt er dan een longfoto gemaakt, maar vanwege zwangerschap is er eerst bloed geprikt. Hier kwam uit dat de bezinking te hoog was, 44. Rest bloed was wel goed. Arts wilde toch longfoto, maar dit mocht niet van ziekenhuis ivm zwangerschap. Moest toen week later weer bloed laten prikken. Dit is een tijd later geworden, ivm bijholte ontsteking die zo\'n 2 weken duurde. Weer bloed geprikt, bezinking toen 117. Longen klonken schoon, en ik had geen rare knobbeltjes in nek. Moest rust houden, en na 2 weken weer bloed prikken. Kreeg echter weer keelpijn, en beetje ontstoken ogen. Daarom na overleg met assistente bloed prikken uitgesteld. Gisteren bloed geprikt, bezinking nu 82, veel te hoog dus nog. Rest van uitslagen was wel goed.Nu moet ik zo snel mogelijk naar een internist. Ik maak me hier erg zorgen over, vooral omdat de arts zelf gebeld heeft om zo snel mogelijk een afspraak te maken. Laatste weken heb ik weer paar keer bloed uit keel gehad, maar \'s ochtends en telkens als ik ook wat bloed uit mijn neus had. Ik ben altijd erg bang voor enge ziektes (kanker) Nu vraag ik me het volgende af; -Kan een infectie of ontsteking in mijn lichaam zo\'n hoge bezinking geven? -Is het een goed teken dat bezinking nu wel lager is dan de vorige keer? Ik hoop dat iemand hier iets over weet te vertellen, maak me echt heel veel zorgen, ook om mijn kindje Alvats bedankt, Groetjes cp


Beste CP. Geen paniek over de bezinking in je bloed. De bezinking kan ongelooflijk schommelen. Zo kan b.v. een hoge bezinking voorkomen bij een kleine ontsteking terwijl bij een blindedarmontsteking de bezinking heel laag kan zijn. Een hoge bezinking wil niet zeggen dat er een enorme ontsteking aanwezig is in je lichaam.

label.Geplaatst op 2009-05-21 23:34:06

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren