© 2024 solvo B.V.

Groeiprobleem

Hey, Ik zit volgens mij met een groei probleem. Ik ben nu 17jaar oud en ik word over 3 maanden 18 jaar oud. Ik ben nu 1,72m maar dat was ik toen ik begin 15jaar oud ook al zo. Ik ben twee keer langs een school arts geweest en volgens de groeidiagram zou ik nu 1,78m moeten zijn. Ik weet dat ik tot mijn 21e jaar nog kan groeien maar ik maak me nu tog wel zorgen doordat ik in de laatste jaren niet ben gegroeit. Kan ik hieraan wat tegen doen? Mijn gewicht is wel toegenomen met ongeveer 10kg. Ik woog toen ik begin 15 jaar oud was ongeveer 55kg met lengte 1,72m. Nu weeg ik 65-67kg verschilt per keer maar ik ben nog steeds 1,72m lang en ben over 3 maanden al 18. Kan ik via een natuurlijke manier mijn groei nog laten stimuleren zoja doorwat? Ik heb ook ergens gelezen dat er groeihormonen bestaan en speciale groeipillen kom ik dan hiervoor ook in aanmerking? Groetjes, Fredd


hey, mijn beste vriend had het zelfde probleem maar hij ging er al mee naar de huisarts toen hij ongeveer 15/16 was en hij had de lengte van 1.58. en zijn ouders waren ook veel langer. de huisarts raadde hem aan om die groeihormonen te nemen. en die hielpen goed hij is inmiddels 18 en al een stuk langer. ik raad je aan om ook even te vragen bij de huisarts je kan samen dan even kijken of je ervoor in aanmerking komt het is ook belangrijk om te kijken of je verzekering het vergoed.

label.Geplaatst op 2011-05-26 11:18:11

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren