© 2024 solvo B.V.

Help!

Beste lezers, Ik ben een jongen van 17 jaar, en ik zit op het moment in Amerika. Ik doe hier een jaar highschool. Ik ben een heel bezorgd typ, en denk altijd het ergste als ik iets voel. Veel mensen zullen dit herkennen als lastig, en dat is het ook! Ik heb namelijk last van irritante tintelingen in mijn benen. Als ik in slaap val, word ik er \'s nachts wakker van, en dan kloppen en tintelen mijn benen heel erg. Overdag heb ik er niet zo heel veel last van. Het is sinds deze week. Ik heb het al eens eerder gehad, en ben er voor naar de dokter geweest. Die heeft toen niet zoveel gedaan. Zoals ik al zei, ik ben heel hysterisch in dit soort dingen. Mijn gastmoeder kwam al met MS aan en zo, wat natuurlijk al helemaal niet geruststellend is... Kent iemand dit? Is dit normaal op mijn leeftijd? Ga ik dood:P? Ik ben best zwaar, teminste zwaarder dan andere kinderen op mijn leeftijd. Ik ben ongeveer 1,74 lang en 80 kilo zwaar. Dit hinderd me heel erg, en zit er de hele dag over na te denken... Ik hoop snel wat te horen!


Hoi Las. Heb je als een gekeken (google b.v. of op deze site) of je misschien last hebt van rusteloze benen ??

label.Geplaatst op 2008-09-19 10:42:33


Hey Las, ik denk zo een 80% dat jij je helemaal geen zorgen hoeft te maken zoalng je geen andere klachten hebt dan alleen tintellingen en kloppingen in je benen, ik heb namelijk het zelfde probleem elke keer als ik rustg zit of in bed lig begint er wat te kloppen en dan achter elkaar in me boven been en soms weer beneden wisselt vaak, ben naar buitenland geweest toen gevraagt daar wat et zou kunnen zijn ik heb gekregen dat het gewoon kou is die je gevat hebt de benen en dan beginnen ze te tintelen. Ook als ik intensief heb gesport of beweeg dan voel ik de tintelingen weer, is alsof er een hart in de benen zit.! Maak je geen zorgen en succes daar in Amerika!

label.Geplaatst op 2008-09-19 12:40:03


Beste student, ten eerste kun je inplaats van te piekeren een stukje wandelen. Loopt er niemand zomaar even te wandelen? Jij dus wel. Zoek een sport, opdat je gewicht niet méér , maar minder wordt. Of snoep je veel? Je hospita geeft je goede voeding? Ik ben een oma van drie kleinkinderen.

label.Geplaatst op 2008-09-19 13:09:48


Zoals iemand anders al aan geeft, klinkt het als 'rusteloze benen', is niks om je druk over te maken maar kan wel heel irritant wezen! Soms wil men daar nog wel eens 'inhibin' (geloof even uit mn hoofd dat het zo heet)voor voorschrijven. google een beetje rond op internet en zal genoeg over te vinden zijn! maar idd maak je niet druk (makkelijk gezegd) en geniet van je jaar daar!

label.Geplaatst op 2008-09-19 15:17:18


Beste Las, Even een reactie mijnerzijds. Die tintelingen en kloppen in de benen voel je meestal s'avonds als de benen tot rust komen. Als je je teveel hebt ingespannen beginnen de spieren in rust te ontspannen waardoor je tintelingen gaat voelen en zelfs kloppen. Dit is op zich niets ernstigs. Je gaat er zéker niet dood aan hoor. Absoluut niet. Mensen met fibromyalgie( weke-delenreum),zoals ik, hebben er ook last van. Belangrijk is om de benen regelmatiger rust te gunnen. Als je wilt mag je mij gerust mailen hoor. huipie82@hotmail.com groetjes Huub

label.Geplaatst op 2008-09-21 15:30:36

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren