© 2024 solvo B.V.

Hoofdpijn

ik heb al een paar weken last van mijn hoofd grotendeels aan de achterkant het is een soort druk maar het is een knagende pijn net niet genoeg voor een pijnstiller mijn huisarts zegt dat het spanningen zijn maar ik ben ook afentoe nog duizelig bij ik maak me grote zorgen dat het een hersentumor is wie heeft hetzelde gehad en kan me er meer oververtellen.


Ha Tom, waarschijnlijk heb je iets vast zitten in je nek, dat straalt nl uit naar je hoofd. Zelf heb ik dat ook gehad en ook ik dacht dat ik een tumor had. Ik heb toen gewoon een verwijskaart geeist en ben toen door de scan geweest. toen ik eenmaal wist dat het niets ernstig was, werd de pijn ook minder. Succes en probeer je niet te druk te maken.

label.Geplaatst op 2003-03-18 20:32:55


Hallo Tom, Toevallig werk ik op het moment op de afdeling neurochirurgie en weet ik dus wel wat van hersentumoren en de symptomen. Meestal heeft iemand met een TC (hersentumor) een hevige hoofdpijn en inderdaad ook last van duizeligheid en misselijkheid en braken. Omdat jij zegt dat de pijn niet genoeg is om pijnstilling te nemen denk ik niet dat je een hersentumor hebt. Wel zou je een vernauwing van het wervelkanaal kunnen hebben of er kan iets mis zijn met de bloedtoevoer. Om er achtrer te komen wat er echt aan de hand is, (misschien zijn het wel echt spanningen en die angst helpt dan niet echt mee!)kun je je huisarts vragen om een verwijzing naar het ziekenhuis voor (in eerste instantie) een röntgenfoto en (later) eventueel een CT-scan! Succes ermee!

label.Geplaatst op 2003-03-30 17:17:34


Hoi, Tom! Ik denk dat je hoofdpijn een manier is van hoe je lichaam met stress omgaat. De ene krijgt hoofdpijn, de ander krijgt maagpijn en ik krijg buikpijn. Het kan zijn dat er een spiertje vast zit in je nek. Dat heb ik een aantal jaren geleden ook gehad. Of het kan zijn dat je veel stress hebt. Of misschien maak je je onbewust ergens druk over zonder dat je dat door hebt. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan, Misschien kun je ook bijhouden wanneer je hoofpijn hebt. Dan zie vast wel waar het vandaan moet komen na een tijdje peilen. Maar ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken om je hoofdpijn. Het is heel vervelend, maar je kunt er wat aan doen door naar je huisarts te gaan en er met hem / haar over te praten. Groeten, Apriltje.

label.Geplaatst op 2003-06-11 15:27:03

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren