© 2024 solvo B.V.

Info over Kalium te kort

Wie kan mij vertellen wat de consequentie is van kalium te kort. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis vanwege een longontsteking. Hij heeft daarbij suikerziekte en nu ook blijkt een te laag kalium gehalte. Hij kan niet tegelijkertijd en insuline en Kalium toegedient krijgen. Hij heeft dus een probleem. Wie weet wat de consequentie is van een te laag kalium gehalte. Hennie


Hoe bedoel je, niet tegelijk insuline en kalium toegediend krijgen? Heeft hij een infuus, mag hij wel of niet eten? Als hij kalium en insuline (actrapid) via het infuus kijgt, moet dat wel kunnen. Deze twee zijn namelijk wel verenigbaar en geven dus geen reactie met elkaar. Als hij wel kan eten kan kalium in de vorm van kaliumdurettes of KCl-drank toegediend worden. Een tekort aan kalium is niet goed; een teveel aan kalium ook niet: kan in beide gevallen tot stoornissen in de hartslag leiden. hopelijk is dit voldoende elena

label.Geplaatst op 2003-07-17 09:25:40


Als het mijn vader was had ik hem Noni-juice gegeven. zie ook www.nonihelpedme.com en www.noni-is-good-for-you.com het is echt een wondermiddel!!! voor info kun je ook bij mij terecht.

label.Geplaatst op 2003-07-25 13:54:15


Nou, volgens die noni is het goed voor alles! Persoonlijk vind ik moeilijk te geloven! een vrucht dat goed is tegen kanker, hoge bloeddruk, gewrichtsontstekingen, fibromyalgie, jicht, MS, hersenafwijkingen, en ga zo maar door. En nu dus ook tegen hypokaliemie??????

label.Geplaatst op 2003-08-01 17:53:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren