© 2024 solvo B.V.

Kan ik nog groeien ?

haai ik ben 14 maar op 14 november wordt ik 15 jaar . ik ben 1.67, maar mijn vraag is kan ik nog groeien. wat kan ik er aan doen? en is groeihormeonen wel goed voor mij als ik ze gebruik? please vetrel me als je het weet


ws ben je nog niet uitgegroeid, je moet nog 15 worden... Bovendien is 1.67 m helemaal niet zo klein...voor groeihormoon kom je met die lengte niet in aanmerking denk ik.

label.Geplaatst op 2008-11-01 20:39:32


Evenals nurse vind ik je niet echt kort. Doch als je toch problemen met je lengte hebt moet je als eerste naar je huisarts. Ik zelf was (43 jaar geleden) 16 jaar en had een lengte van ca. 1.50 meter. Ook ik ben eerst naar de huisarts geweest. Hij verwees mij door de afdeling endocrinologie in het UMC in Utrecht. Hier is onderzocht, toen nog een opname van 10 dagen, nu wellicht helemaal niets, of mijn schildklier nog goed funcioneerde. Vastgesteld was dat ik zonder hormonen bijna niet meer zou groeien. Na die diagnose schreef hij een 10-tal injectie voor welke door mijn huisarts werd gegeven. Na 1,5 jaar was ik toch maar mooi nog 18 cm gegroeid. Hierkan kan ik goed leven. Ook jij kan, mits je de huisarts mee kan krijgen en de specilist dit wil, dit traject gaan volgen. Na ruim 43 jaar heb ik beslist geen nadelen ondervonden van de hormonenkuur. Ik heb na de behandeling een gezin met 3 gezonde kinderen gekregen. Wat wil je nog meer. Succes gewenst. Groet, Rinus

label.Geplaatst op 2008-11-06 21:34:19


Groeien doe je in de puberleeftijd. Die is voor jou nog niet voorbij. BEn je een jongen of een meisje? Dat is namelijk wel belangrijk. En hoe is dat familiair het inzetten van het moment van groei. Vraag eens in de famil;ie rond als dat kan. Voorlopig sluit ik mij bij de eerder reacties aan. Maak je je geen zorgen. Je bent al redelijk op weg groot te worden

label.Geplaatst op 2008-11-23 15:12:44

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren