© 2024 solvo B.V.

Kniekneuzing?

Donderdag bij een voetbaltraining botste ik met mijn knie tegen een ander op. Sindsdien heb ik enorm veel last van mijn knie. Normaal loop ik zoiets er wel weer uit na 10 a 20 minuten en anders was het s\'avonds alweer verholpen. Maar dit doet echt pijn. Ik raakte zonet met mijn knie een object aan en dat deed echt pijn. Ook heb ik de hele tijd het gevoel alsof ik er zo door kan zakken. Wanneer ik mijn hand op de knie leg en hem een beetje beweeg, voel ik net of er iets schuurt daarbinnen. Ik heb er al een tijdje ijs op gehad gister, maar het wordt echt niet beter. Naar mijn idee is het zelfs slechter gesteld dan gister. Is dit een behoorlijke kneuzing en zoja, wat kan ik naast ijs er verder aan doen?


het zou dus ook kunnen dat je meniscus beschadigd is ,als je klachten houd dan zou je je door kunnen laten verwijzen voor een foto of kijkoperatie[na een week loop je weer gewoon hoor]

label.Geplaatst op 2003-03-29 21:34:25


Er zijn verschillende mogelijkheden: 1: Het is inderdaad een kneuzing. Dan hoef je er vrijwel niks aan te doen en zou het vanzelf over moeten gaan. 2: Het kan zijn dat de meniscus is beschadigd, maar dit is niet echt waarschijnlijk omdat er dan al sprake moet zijn van enige slijtage of instabiliteit in de knie. 3: Meer waarschijnlijk is dat je een knieband hebt geraakt. Je knie moet dan opgezwollen zijn en moet blauw zien. Ook is er dan sprake van bewegingsbeperking. Dit kan je testen door je been te buigen, strekken en (met hulp van een ander) het onderbeen t.o.v. het bovenbeen te bewegen. Je pakt dan het onderbeen ter hoogte van de kuit, fixeert het bovenbeen net boven de knie en je beweegt het onderbeen naar links en rechts, en naar boven (kan zeer pijnlijk zijn). Ook kan er dan vocht in de knie zitten. Dit zie je doordat je de zwelling kunt verplaatsen rond het kniegewricht. Behandeling hiervan bestaat uit een drukverband en later tape en fysiotherapie. Reken op zeker 2 maanden herstellen. 4: Er kan een stukje bot losgeslagen zijn of er is een kleine breuk. De zwelling is dan niet zo groot, weinig blauwe verkleuring en je voelt iets kraken als je er met je vingers op drukt. Dit kan je ook controleren door te kijken of je \"as-druk-pijn\" hebt: ga op je buik liggen, laat je bovenbeen boven de knie fixeren en aan de onderkant van je voet. Druk dan het onderbeen in de richting van je lichaam. Is het inderdaad een breuk, dan moet je in het gips. Reken op zeker 3 a 4 maanden herstellen. Het beste is altijd nog om niet zelf te dokteren, maar om naar de huisarts te gaan. Hij zal je dan w.s. doorverwijzen.

label.Geplaatst op 2003-03-31 17:35:12

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren