© 2024 solvo B.V.

Krishna

Krishna: krijg je geen bonus als je je target niet haalt met het verkopen van dat goedje????? Bij elke serieuze klacht geef je hetzelfde antwoord. Pas op met deze verkooppraatjes!!!!! Dit kan echt niet. Je bent niet goed bij je hoofd, mischien moet je zelf wat drinken om weer een beetje GEZOND in je hoofd te worden, zodat je deze onzin praatjes niet meer kan verkopen.


Krishna, ik ben doktersassistente en ik vraag mij hevig af of jij je wel lekker voelt. Mensen met DM, kalknagels, spataderen etc etc zouden beter worden doo Noni Juice? Dat geloof je zelf toch niet? Een middel wat tegen alles helpt? Van griep tot kanker. Waarom is dit geen wereldnieuws? Zo een supermiddel wil toch elke arts voorschrijven? nooit meer zieke mensen! Waarom moet jij het dan op zo een slinkse manier proberen te verkopen? Heb je hier bewijzen voor? Onderzoeksrapporten en dergelijke? Met zo een advies als dat van jouw, kunnen sommige mensen juist zieker worden dan ze al zijn. Neem je verantwoording en hou op met deze onzin!!! Je bent een gevaar voor de maatschappij.

label.Geplaatst op 2003-07-31 12:02:44


Ik heb gekeken naar de website van dit spul, waar al op pagina 1 DUIDELIJK staat geschreven dat dit spul GEEN substituut is voor medisch onderzoek en behandeling. Als je de verhalen leest, lijkt het of iemand 'genezen' is van kanker, maar de dokter kwam erachter dat diegene sowieso geen kanker had, staat aan het eind. De conclusie is dat dit spul een voedingssupplement is waar je je compleet scheel aan betaalt, maar die niet geneest. Neem een Kruidvat-Multi-Vitamine pil voor hetzelfde effect en een fractie van de prijs.

label.Geplaatst op 2003-07-31 12:25:25


Dit soort verkooppraatjes horen hier gewoon niet thuis. Als moderator van dit board zou ik hierop ingrijpen. Zijn hier geen huisregels voor? Aanvulling: Ik heb net de rest doorgelezen en gelukkig heeft de moderator inderdaad de gedragsregels voorgelegd. Krishna (je weet wat die naam betekent?), je bent ziek in je hoofd dat je op deze manier geld probeert te verdienen aan mensen die in een kwetsbare situatie verkeren. En je verhaal met dat alles tegenwoordig maar bewezen en gerationaliseerd moet worden: daar is een zeer goede reden voor. Anders zijn er maar van die mensen die geld proberen te verdienen met middeltjes die totaal niet werken en wellicht potentieel gevaarlijk zijn. Komt dat je bekend voor? Mensen zoals jij zijn van alle tijden. Ik kan enkel hopen dat niemand in je verkooppraatjes trapt, wat waarschijnlijk ijdele hoop is. Je zou je ernstig moeten schamen.

label.Geplaatst op 2003-08-02 12:12:38


Eindelijk Reactie! Als eerste wil ik opmerken dat ik inderdaad distributeur ben van Tahitian Noni Juice. Dit ben ik geworden nadat ik zelf eerst de noni juice geruime tijd ben gaan gebruiken en onderwijl veel personen aansprak met de meest uiteenlopende aandoeningen die ook noni drinken. Ik geloofde de verhalen eerst ook niet direkt, maar mijn eigen ervaring met het produkt was toch wel wat de doorslag gaf. Intussen drinkt mijn hele gezin Tahitian Noni Juice! Niet te vergeten mijn kennissenkring en een aantal familieleden. (ps. voor de inkoopprijs!) Als mensen geinteresseerd zijn in de Tahitian Noni Juice dan verwijs ik ze altijd door naar een distributeur in hun regio waar ze de noni makkelijk kunnen kopen en waar ze ook gedegen advies kunnen krijgen omtrent het gebruik van noni. Het gaat mij dus in eerste instantie niet om de verkoop maar om het produkt zelf, want dat verkoopt uiteindelijk zichzelf, niet de praatjes. Tahitian Noni Juice lijkt inderdaad een wondermiddel te zijn. En het helpt inderdaad tegen de meest uiteenlopende aandoeningen. En het IS momenteel de wereld aan het veroveren. Als je alleen al kijkt naar Amerika waar inmiddels meer dan 5000 gerenomeerde artsen (geen doktersassistenten) Tahitian Noni Juice voorschrijven aan hun patienten. Ook steeds meer artsen en homeopaten in Nederland schrijven het hun patienten voor. Het produkt wordt officieel gepresenteerd op 5 november 2003. In duitsland is het al op de markt en inmiddels bekend bij de artsen en homeopaten. Ook zijn we als distributeurs momenteel in onderhandeling met een aantal medische klinieken, huisartsen en verslavingsklinieken om dit produkt aan hun patienten te adviseren. In eerste instantie ter ondersteuning van de bestrijding tegen hun ziekte of de bijwerkingen daarvan. Ik begrijp jullie kritiek en sceptisme maar deze reacties krijg ik dagelijks van mensen die niet goed geinformeerd zijn maar puur vanuit hun eigen beleving uit ontwetendheid hun mening ventileren. Een ding moet ook duidelijk zijn. Er wordt nooit gezegd dat mensen Noni moeten gaan gebruiken i.p.v. hun medicijnen voorgeschreven door hun artsen. Noni kan gewoon parallel naast hun medicijngebruik gedronken worden. Wat je in de meeste gevallen in de praktijk ziet is dat als de noni aanslaat, mensen minder of zelfs geen medicijnen meer hoeven te gebruiken. Dit natuurlijk altijd met goedkeuring van hun behandelende arts. Uiteindelijk kunnen mensen de voorkeur geven aan het voorzetten van het noni-gebruik omdat dit een 100% natuurlijk produkt is zonder enige chemische toevoegingen en/of bijwerkingen. Bovendien heeft het daarnaast positieve uitwerkingen op geest en psyche. Een ander belangerijk aspect zijn de ONAFHANKELIJKE ONDERZOEKEN die gedaan zijn naar deze bijzondere noni-vrucht waarvan de Noni-juice wordt gemaakt. Officieel heet de vrucht morinda citrifolia. Een van de eigenschappen van deze vrucht is dat het een zeer hoge concentratie pro-xeronine bevat. Dit is een belangerijke stof welke in ons lichaam verantwoordelijk is voor de algehele celgeneratie. Tahitian Noni-juice werkt dus op cellulair niveau en is dus geen symptoonbestrijdend middel. Tahitian Noni Juice is 3,5 jaar getest door de EU en heeft zelf een aantal prijzen gewonnen als een zeer uniek produkt. Maar daarvoor is het ook jarenlange onderzocht en goedgekeurd door de FDA. Het wordt inmiddels in 59 landen verkocht. Wat ik wil opmerken is dat de zogenaamde conclusies die door o.a. mevrouw Vaerny worden gemaakt, noch kant noch wal slaan. De vergelijking die zij maakt met de kruidvat multivitaminen is slecht gebasseerd op haar ontwetendheid aangaande de noni juice. Ook zou ik haar willen vragen of het verhaal wat zij gelezen heeft wil opzoeken en met ons wil delen. Ik geloof er namelijk niets van. Daarnaast hoe zit het met die overige getuigenissen van de mensen en artsen die noni juice gebruiken? daar heb ik haar niet over gehoord. Nogmaals Tahitian Noni Juice is een wetenschappelijk bewezen produkt, wat mensen inderdaad kan genezen van hun aandoeningen als prostaatkanker, suikerziekte en nog veel meer. (Sterker nog ik ken ze!) Het geeft ook mensen verlichting die hevige chemotherapie volgen, zo zijn er tal van voorbeelden te noemen. Het beste bewijs wordt geleverd door de mensen zelf. Ga op zoek naar personen die de Tahitian Noni Juice gebruiken en luister naar hun verhaal, i.p.v. een eigen kortzichtige beleving erop los te laten. Ik ontmoet deze mensen wekelijks, mensen die de hele medische wandelgang hebben doorlopen en niet meer kunnen worden geholpen. Of mensen die tijdens hun wandelgang op zoek zijn naar alternatieve middelen waarbij ze baat kunnen hebben. De beleving van deze mensen is heel anders. Wat ze m.b.t. noni vaak over de streep trekt is dat Tahitian noni Juice een natuurlijk en zuiver produkt is zonder enige nadelige bijwerkingen en het kan gewoon naast hun medicijnen gebdronken worden. Wat we ook niet moeten niet vergeten is dat alles wat er aan medicatie gemaakt wordt komt van deze planeet. Waarom zou een vrucht die al duizenden jaren door de inheemse bevolking als heilig wordt gezien om zijn heilzame werking onzin zijn? Noni is ook wetenschappelijk getoetst aan Aloe vera. Wat blijkt noni werkt vele malen sneller, efficienter en beter. Dit zijn geen fabeltje maar zaken die als je een beetje je best wilt doen makkelijk te achterhalen zijn. Er zijn namelijk ook zeer goede boeken geschreven over de noni vrucht. Nogmaals zijn er seriueze mensen die kennis willen maken met het produkt dan kan dat. ps.: Weet je hoe ze in tahiti de morinda citrifolia ook noemen?......... "the queen of all healing plants" M.v.g. Krishna.

label.Geplaatst op 2003-07-31 14:12:18


Nogmaals mensen, het is jullie ontwetendheid over dit produkt wat jullie zo doet reageren. Het zijn ook geen verkooppraatjes want als het produkt niet zou werken dan wordt het ook niet gekocht, das zo klaar als een klontje. Bovendien wil ik als vertegenwoordiger van het produkt mensen helpen en niet mensen bedriegen zoals jullie proberen te schetsen, anders was ik wel auto's gaan verkopen, ofzo. Dan nog even over uiteenzetting van Co, denk je nu echt dat noni zomaar uit de lucht is komen vallen? Noni is jarenlang onderzocht en getest op duizenden mensen met de meest uiteenlopende aandoeningen, ook volgens het placebo principe zoals jij dat vluchtig schetst. Laten we aub niet zo naief zijn. Er bestaat zelfs een speciale Noni-lab waar het produkt dagelijks wordt onderzocht op nog meer werkzame stoffen. Het is een geavanceerde lab waar alleen noni onderzoek wordt gedaan o.l.v gerenomeerde wetenschappers...ook onafhankelijke!!! Dan nog meneer Dylan (weet jij wat dat betekent?), die volgens mij pas is komen kijken en zeer scherpe uitlatingen doet die slecht een blamage vormen voor zijn persoon zelf. het is duidelijk dat jij helemaal niets weet over het produkt, ook kom je niet met overtuigende tegenargumenten, geen van jullie alllen trouwens die tot nog toe gereageerd hebben. verkooppraatjes, verkooppraatjes dat is het enige wat jullie roepen. Daarnaast begeef je je op zeer glad ijs door de discussie te richten op een persoon en niet op het natuurprodukt wat nu ter discussie wordt gesteld. Ook wordt gepretendeerd dat ik heb gezegd dat noni alles geneest, dat heb ik nooit gezegd! Dat is wel heel kort door de bocht! Het is kenmerkt jullie als persoon. En daarom maak ik mij ook niet te druk om jullie uitlatingen en beschuldigingen. Als julie zulk professionele medici zijn waarom heb ik tot nog toe geen enkel diepgaande discussie met jullie kunnen heben over o.a. de stof damnacanthal, en pro-xeronine die in noni zit? Of over de daadwerkelijke werking van het sap in het lichaam? Nogmaals mensen die zo reageren zijn in mijn ogen blaffende honden met een loszittend kunstgebit, die niet echt kunnen bijten. ps.: onlangs weer een vrouw blij gemaakt gebruikt 5 dagen noni en is van haar spijsverteringsprobleem af...ze had alles al geprobeerd....placebo? je gaat af of je gaat niet af...zo zie ik het!

label.Geplaatst op 2003-08-04 11:04:32


Beste Krishna, Ik wil je vragen in het forum geen reclame meer te maken voor producten en diensten waar je (in)direct zelf voordeel van hebt. Dit is in strijd met de gedragsregels in het forum die ik hieronder zal meeposten. Alvast bedankt voor je medewerking. ---------- Gedragsregels In het forum gelden de regels van goed fatsoen. De berichten in het forum worden dagelijks door de redactie en de moderators bekeken. Ongepaste, beledigende, niet ter zake doende en overige ongewenste berichten worden zonder bericht vooraf verwijderd. Ook dubbel geplaatste berichten en herhalingen worden verwijderd. Verder is het niet toegestaan in het forum producten of diensten aan te bieden. Commerciële berichten worden zonder bericht vooraf verwijderd. Gebruikers die zich niet houden aan deze regels zal de toegang tot het forum worden ontzegd. ------------ groeten, Sander redactie Ziekenhuis.nl

label.Geplaatst op 2003-07-31 14:34:05


Ik ben blij met deze reactie. Alleen u zegt: dat het aandoeningen zoals prostaatkanker, suikerziekte (dat niet te genezen is) kan genezen! Daar ben ik het niet mee eens. Ook vind ik het niet plezierig dat bij bijna elk onderwerp dat wordt aangesneden, dit verhaal weer tevoorschijn komt. Maak een onderwerp aan, waarin je dit verhaal vertelt, en hou het daarbij. Ik kan mij wel voorstellen dat het kan ondersteunen in een medische behandeling. Maar goed, ik ben nou eenmaal niet zo'n drankjes/homeopatisch persoon en sta er inderdaad een beetje sceptsich tegenover. Ieder zo zijn mening. Succes verder hiermee. Kaatje

label.Geplaatst op 2003-07-31 14:39:54


Bedankt voor je uitgebreide reactie, Krishna. Maar waar ik mij met name in jouw reacties aan stoor is dat je dit middel propagandeert als geneesmiddel, ook bij ernstige aandoeningen. Het staat nergens geregistreerd als geneesmiddel, dus mag je het ook niet zo noemen. Citaat: Nogmaals Tahitian Noni Juice is een wetenschappelijk bewezen produkt, wat mensen inderdaad kan GENEZEN van hun aandoeningen als PROSTAATKANKER, SUIKERZIEKTE en nog veel meer. Het middel kan misschien mensen ondersteunen bij hun ziekte en ja er zullen heus wel mensen baat bij hebben. Maar vertellen dat iemand hierdoor geneest, vind ik gevaarlijk. Ook gezien je van bijv. DM niet kan genezen. Je kunt er erg goed mee leven en oud mee worden, maar genezen is nog nooit iemand. En wat grote ergenis geeft, is dat bij elk aangesneden aandoening er alleen staat dat je het moet gebruiken, zonder, naar mijn mening, een goede onderbouwing met een wetenschappelijk onderzoeksrapport. Op deze manier lijkt het een grote reclamecampagne in plaats van een goed advies aan iemand geven.

label.Geplaatst op 2003-07-31 14:45:40


Bekijk het eens van de andere kant, “Krishna”: Jou wordt een middel aangeboden. De aanbieder zegt dat het een fantastisch middel is en dat zijn hele familie het gebruikt. En ja, er is zelfs een internetsite (ja, een echte!) die het product de hemel in prijst. Het is een fantastisch product. Aambeien, kalium tekort, hartkloppingen… Jij noemt het, het product is het antwoord! Tja, dat er geen wetenschappelijk bewijs is, soi. Oh ja, er is wel een lab (ja een speciaal lab met dezelfde naam als het product... ja dat wordt natuurlijk wel betaald met de opbrengsten met het product, maar da’s geen sponsering hoor meneertje, nee, echt waar niet. Er werken zelfs onafhankelijke gerenommeerde (die M krijgt u er gratis bij) wetenschappers. Hoe die betaald worden? …. Ja, nee, natuurlijk niet van de opbrengsten van het product… Ja, ziet u, dat zijn vrijwilligers (dat moet dan wel, toch?)! Goed he!? Echt mensen met een hart voor de zaak. Als er zelfs mensen zijn die VRIJWILLIG hieraan meewerken, dan moet U toch wel begrijpen dat het een zeer goed product is? Die gerenommeerde poppetjes onderzoeken dit fantastische product nog steeds op werkzame bestanddelen (ja wees maar niet bang er wordt nog onderzoek gedaan, maar dat is naar de EXTRA werkzame bestanddelen want er zitten er al een hoop in man! De schadelijkheid vraag je? Tja, een product dat door zoveel mensen wordt gebruikt kan toch niet schadelijk zijn?! Gekkie!). Tja, dat een doktersassistent (oh nee, assistente! Dat maakt het natuurlijk allemaal nog veel erger…) zegt dat dit nergens over gaat… Da’s natuurlijk weer zo’n blondje. Nee, wij hebben mensen die er echt van alles van begrijpen, en meer ook nog. Jaja, in Amerika zijn zelfs 5000 gerenommeerde (wederom is de M een weggevertje – ziet u wel dat we niet duur zijn!) artsen die dit prachtmiddel voorschrijven (ja natuurlijk wel met mooie bonussen want zij moeten ook met vakantie). Nou dat stelt ten minste wat voor. Niet dan? Ja en je moet dit middel niet ipv je medicijnen gebruiken (want ja, dan zijn wij natuurlijk aansprakelijk te stellen) maar ernaast. Eigenlijk moet u het zien als eten; spruitjes (dat hebben we ook onderzocht maar daar zat geen markt in) bevatten een aantal zeer werkzame bestanddelen die uw gezondheid ondersteunen. Gekkigheid he, dat doodgewone spruitjes je gezondheid ondersteunen!? Spruitjes eet u toch ook naast de medicijnen die u slikt? Nou kijk, zo moet je dat zien, dus. Oh ja, van wortelen hebben we gehoord (ja gehoord dus hier moet u ons niet op aanspreken als het niet zo is) dat in worteltjes ook zeer werkzame bestanddelen zitten. Ik begrijp jullie kritiek en sceptisme. Deze had ik ook, maar ja, nu niet meer, dus. Door de ervaringen van mijn naa$ten is deze als $neeuw voor de $on (ja da’$ eigenlijk met een Z maar zo gaan er meer $-en in deze regel) verdwenen. Fantastische resultaten (als u begrijpt wat ik bedoel, hehehe) hebben ze met dit product verkregen. FANTASTISCH! Geloof het of niet maar er bestaan mensen die zijn genezen van hun prostaatkanker en mensen die pas suikerziekte hebben die daar vanaf zijn gekomen m.b.v. dit fantastische product. Ja, die “m.b.v.” hoort daar eigenlijk niet, da’s juridisch grijs gebied. Maar dan heb ik het toch maar mooi gezegd. Oh, en als u dit niet geloofd, dan lijdt u aan het kikvors-syndroom. Ja da’s nog een geinig verhaaltje dat ik ooit gezien heb ergens. Waar het op neer kom, u mot mij gewoon geloven! Zou iemand zo als ik ooit tegen u liegen? Nee toch? Het is heel simpel: als ik u wat vertel, dan heeft u dat maar gewoon aan te nemen. En anders heeft u toch echt het kikvors-syndroom (ik heb hier nog wel een middeltje voor, stuur me maar een mailtje). Ja en echt wetenschappelijk onderzoek van degelijke instituten… ach man, wat een onzin. Nogmaals refereer ik hierbij aan ons eigen… ik bedoel het onafhankelijke onderzoekslaboratorium dat ons fantastische product onderzoekt. Degelijker kan niet en ze geven altijd de antwoorden waar wij naar op zoek zijn. Zo, nu is het tijd voor mijn positieve afsluiter (ja ik probeer het sandwichmodel toe te passen; dat heb ik pas gehad bij een cursusje. Leer je echt heel veel van. En samen met mijn autoverkoopcursus kreeg ik ook nog eens 50% korting! Moet ik dit ook voor jou regelen? Mail me). Als nou alle artsen op de hele wereld dit fantastische product gaan voorschrijven, dan worden mensen niet alleen beter, maar dan blijven ze het ook! Ja fantastisch he, dan hebben we tegelijk het probleem in de gezondheidszorg opgelost! (dit product is echt goed voor alles!) Ja en als zij dit product dan aanbieden naast de andere producten die ze al moeten aanbieden om hun bonussen binnen te slepen (ja, niet alleen ik probeer op een makkelijke manier aan geld te komen, maar ja, mijn producten zijn tenminste onderzocht, dat kunnen zij lekker niet zeggen (niet hier tenminste), nenenenene, sliep uit), dan kunnen de mensen tenminste kiezen. En dat vind (of moest daar nu een T achter… tijd voor een nieuw cursusje) het belangrijkste. Echt waar. Kies zelf! Kies mijn product! Maak me gek, maak me rijk! PS: kikvorsmannen… voordat u weer gaat brullen, denk er dan aan dat u slechts in de put zit, en DAAR weet ik wel wat voor… Afzender: God (ja een beetje grootheidswaanzin is hier wel op zijn plek, voor zo’n fantastisch warm persoontje als ikzelf)

label.Geplaatst op 2003-08-06 21:06:58


Iedereen kan zijn of haar mening ventileren. Wat voor mij het zwaarst weegt is niet het theoretisch en dogmatisch gebrabbel van personen die denken dat ze alles in de medische wetenschap hebben meegemaakt en/of hebben gezien, maar de verhalen van mensen die zelf ziek zijn en vanuit hun ervaringen vertellen wat ze doormaken en hoe ze uiteindelijk naast het volgen van hun doktersadvies toch ook op eigen intuitief gevoel bepaalde keuzes gemaakt hebben en daardoor verder zijn gekomen. Geloof het of niet maar er bestaan mensen die zijn genezen van hun prostaatkanker en mensen die pas suikerziekte hebben die daar vanaf zijn gekomen m.b.v. Noni. Personen die dit niet durven aan te nemen lijden aan het kikvors-syndroom. Wat is het kikvors-syndroom? Er was eens een kikker die zijn hele leven verbleef in een diepe waterput. Op een gegeven ogenblik belande er een andere kikker in die put. Ze raakten aan de praat en de nieuwe gast vertelde over een plek waar zoveel water was dat je het einde niet kon zien. De kikker in de waterput zei "zozo, is het daar net zo mooi en groot als hier?". "Nog veel groter en mooier" zei de gast. Er volgde een dialoog tussen de twee kikkers "10xzo groot?" "nee nog veel groter!"" "100xzo groot?" "nee nog veel groter" "100000000000 zo groot?'" nee nog veel en veel groter". tot op het moment dat de kikker die zijn hele leven in de waterput verbleef er zich geen voorstelling meer van kon maken. Wat de andere kikker natuurlijk bedoelde was de oceaan. Heel veel mensen leiden aan ditzelfde kikvors-syndroom. Vanuit hun eigen geconditioneerde bewustzijn beleven zij alles vanuit het perspectief van hun eigen "waterput" om het maar zo te zeggen. Alles wat daarbuiten reikt...is onvoorstelbaar en wordt als ongeloofwwardig bestempeld. Ik wil alleen maar zeggen dat mensen, nooit alle geheimen van het leven zullen kunnen doorgronden. Waarom wordt de ene ziek en de andere niet, waarom wordt die beter en die andere niet. Niemand kan daar antwoord op geven. Ja wel zeggen waardoor het komt op het moment dat mensen al ziek zijn, maar vaak is het dan al te laat en gaan we veelal bezig met symptoombestrijding. Omdat bijna de hele farmaceutische industrie (wat overigens een miljardenindustrie is) daarop teert. Hoofdpijn?, slik wat heb je twee uurtje geen last meer. Buikpijn? Slik wat kan je er weer even tegenaan. Bijwerkingen? ach dat nemen we voor lief. Neem dan iemand die per toeval stuit op een produkt wat overigens al duizenden jaren wordt toegepast en raad eens ook helemaal natuurlijk is. En als zo iemand verlichting krijgt of zelfs geneest dan is het niet zo gek dat dat inderdaad als een wonder wordt beschouwd. Want dat is onvoorstelbaar. Rara hoe kan dat? Nee jullie kunnen mij veel vertellen, mensen beter maken is een ding, mensen gezond houden is pas een kunst. Ik geloof dat als er meer artsen midelen als noni zouden aanprijzen aan hun patienten, naast de medicijnen die zij contractueel vastgelegd moeten afnemen van bepaalde farmaceutische leveranciers die door dergelijke overeenkomsten miljarden verdienen aan die symptoombestrijdende middelen, dan zouden de mensen uiteindelijk zelf de keuze moeten kunnen maken. En dat vindt ik het belangerijkste! Als je uiteindelijk zelf mag kiezen..... ps.: kikvors-syndroom....denk eraan de volgende keer als je weer wat wilt roepen.

label.Geplaatst op 2003-08-01 11:32:13


Ik ga hier niet al te veel tijd aan besteden, maar 1 ding wil ik nog wel kwijt. Jij zegt, dat je afgaat op verhalen van mensen die zogezegd beter zijn geworden door het noni-sap en dat dat voor jou het belangrijkste is. Het gegeven dat een ziek persoon iets slikt en dan beter wordt, is wel het allerslechtste bewijs dat het ook door dat middel komt. Allereerst is totaal niet bewezen dat het beter worden door het noni-sap komt. Waarschijnlijk was de persoon ook beter geworden zonder het noni-sap. Daarnaast, mocht de persoon al zijn opgeknapt door het noni-sap, dan is het nog geenszins zo dat andere mensen daar dan automatisch ook baat bij hebben. De enige wijze om zoiets te testen is als volgt. Je neemt 2 groepen zieke mensen (bv. ze hebben de griep, want "noni-sap kan alles genezen"). Vervolgens geef je een groep het noni-sap en een groep exact hetzelfde als noni-sap, zonder de werkzame component, m.a.w. een placebo. Zowel de onderzoeker als de patient mogen niet weten wie het echte middel en wie het placebo heeft. Als dan blijkt, dat mensen die noni-sap drinken daadwerkelijk korter ziek zijn, of minder ernstige symptomen hebben, kun je pas voorzichtig spreken over een medicijn. Op basis van persoonlijke verhalen conclusies trekken over middelen is absoluut niet afdoende. Stel, ik ben verkouden. Dat is iets wat uit zichzelf overgaat en waar je niets aan kunt doen om dat proces te versnellen. Als ik dan bijvoorbeeld tijdens mijn ziekte alleen maar cola drink en vervolgens na een week beter ben, komt dat dan door die cola? Nee, natuurlijk niet. Dus ik stel voor, dat je ophoudt dit forum te bestoken met volslagen ongeloofwaardig "bewijs" en dat je terugkomt met dubbelblind gerandomiseerd onderzoek.

label.Geplaatst op 2003-08-01 18:07:27

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren