© 2024 solvo B.V.

Kwaliteitsopdrachten deelkwalificatie 406 =chirurgische zorgvrager=

Hallo allemaal, Voor mijn stage (verkorte opleiding MBOV) moet ik een tweetal kwaliteitsopdrachten maken. 1 gericht op de verbetering van de kwaliteitszorg naar de patiënt en 1 gericht op het bevorderen van de deskundigheid. Momenteel loop ik stage op een orthopedische afdeling. Onderwerpen heb ik al gevonden door mijn ogen en oren open te houden. Aan jullie eventuele tips hierbij gevraagd. Kwaliteitszorg >> Hoe kan een patient in de thuissituatie zelf zijn HB op peil brengen zodat dit een spoedig herstel bevorderd ? En zorgt een goed HB pre operatief voor sneller herstel post operatief, eventueel Evidence Based. (en dan niet gericht op medische dingen maar de \"huis tuin en keuken\" tips) Op dit onderwerp gekomen nadat een patient, met een laag HB, geen packed cells kreeg van arts terwijl dit, gezien de klachten die ze had, wellicht wel verstandig was geweest. Ze moest dit zelf thuis maar op peil brengen, was het antwoord. Deskundigheidsbevordering>> Gezien ik op een orthopedische afd stage loop waar nogal wat post-operatieve pijn voorkomt en er veel met morfine wordt gewerkt, een opdracht in deze richting gekozen. Wat zijn de fabels en feiten van morfine ? Hier is wel iets over te vinden op i-net maar niet als zodanig wat ik allemaal wil. Vaak wordt op de afdeling gezegd, ik geef niet de hoeveelheid die afgesproken is, ik geef maar de helft. Je negeert dan een medische opdracht ! Tevens wordt er vrij zenuwachtig over gedaan qua evt tensiedalingen en wordt er eerst maar iets anders gegeven wat vervolgens niet goed werkt en de morfine dan alsnog gegeven moet worden. Ook het idee verslavend bestaat nog steeds... Jullie misschien tips hoe dit allemaal aan te pakken ? Wellicht mensen met ervaringen op dit gebied ? Alvast bedankt ! Groetjes Kim


beste kim, voor het geven van bloed zijn er in de ziekenhuizen duidelijke richtlijnen aanwezig. Bloed is niet iets wat je zomaar geeft, daar zitten wel degelijk risico's aan verbonden. dat zou een reden geweest kunnen zijn dat de artsen deze beslissing hebben genomen. op het internet zijn verschillende huis, tuin en keuken tips te vinden, zelfs in overvloed (oma's tips). met betrekking tot de pijn medicatie, zou je eens een afspraak kunnen maken in je eigen ziekenhuis met de anesthesie, zij zijn onder andere gespecialiceerd in post operatieve pijn bestreiding. meten jullie ook de pijn van de patienten post operatief? Succes met je opdracht groet

label.Geplaatst op 2009-04-24 19:46:16

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren