© 2024 solvo B.V.

Langdurige pijn op borst met hoesten en pijn achter ogen

Hallo, ik ben Gerard en ben 19 jaar. Ik heb de laatste tijd erg veel last van een stekende pijn rondom de borststreek. Ook heb ik het gevoel een grote brok in mijn keel te hebben en voel ik me heel erg vermoeid. Ik ben met deze klachten naar de huisarts geweest, maar na kort te luisteren naar mijn longen en een bloedonderzoek bleek dat er niks aan de hand zou moeten zijn. De afgelopen maanden ben ik echter nogal verkouden en ben ik ook veel gaan hoesten (overdag veel gelig wit slijm ophoesten en \'s avonds vaak een soort prikkelhoest die soms erg vreemd klinkt) en heb ik sinds kort ook veel pijn achter mijn ogen die erger wordt als ik voorover buk. Ook heb ik de laatste tijd op sommige momenten een heel duizelig gevoel waarbij ik soms denk dat ik op het punt sta om flauw te vallen. Na mijn eerste bezoek (zie hierboven) ben ik nogmaals naar de huisarts geweest, maar voel ik me eerlijk gezegd niet helemaal serieus genomen. Na snel te hebben geluisterd naar mijn longen concludeerde hij dat het waarschijnlijk een conditie-kwestie was en werd er weinig acht geslagen op mijn andere klachten.. Ik blijf het gevoel houden alsof er toch iets niet helemaal in orde met me is (mijn grootste en misschien wel vreemde angst is om een of andere vorm van kanker te hebben, hoewel ik weet dat dat zeer onwaarschijnlijk is op mijn leeftijd) en mijn klachten lijken maar niet over te gaan. Ik voel me zo ongeveer de hele dag chagrijnig omdat ik de hele dag last blijf houden van mijn klachten, wat mensen in mijn omgeving ook aan me te lijken merken. Ik was opzich van plan om nog maar weer een keer een bezoek te brengen aan de huisarts, maar ik ben bang dat blijkt dat ik me gewoon aanstel en het allemaal niks voorstelt, vandaar dat ik het maar eens via dit forum probeer. Weet iemand waar mijn symptomen op kunnen wijzen en of het verstandig is om nog een keer een bezoek aan de huisarts te brengen? Bij voorbaat dank, Gerard


Bij zulke berichten ben ik telkens opnieuw blij, een buitengewoon goede huisarts te hebben getroffen. Stel, dat jij in een weekend erg veel last van je klachten zou hebben of krijgen. Zou het misschien mogelijk zijn om dan de raad van een weekendarts of een huisartsenpost te vragen? Natuurlijk zal iedereen zeggen dat een weekend arts daar niet voor zit (en gelijk hebben ze dan wel) maar laten ze dan gelijk een andere oplossing voor jou aandragen. Wel even checken of je eigen huisarts er dat weekend niet toevallig zit.

label.Geplaatst op 2009-03-22 14:17:07


beste Gerard, als je je niet serieus genomen voelt moet je een andere huisarts nemen, voor nu en voor later. Je klachten moeten verklaard worden zodat je weet waar je aan toe bent en zodat je niet meer ongerust hoeft te zijn. Onderneem iets! sterkte.

label.Geplaatst op 2009-04-15 23:39:42

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren