© 2024 solvo B.V.

Misselijk

Ben bijna iedere ochtend misselijk is maar van korte duur(ben niet zwanger)heb ook heel de dag een vieze smaak bitter,metaalachtig,kan het niet uitleggen,als ik gegeten heb blijft mijn buik rommelen,boeren,heb trouwens wel een breukje in het middenrif,heeft het met mijn maag te maken wie weet dat.Heerst er misschien maag darm klachten.Voor de rest voel ik me goed.


Je klachten doen me denken aan aerofagie. Dit is luchthappen. Je kunt hier inderdaad misselijk van worden, maar ook boeren van moeten laten. Ik zou deze klachten met je huisarts bespreken en aan hem verder advies vragen. Ik kan van een verre afstand geen diagnose stellen. Lees het volgende maar eens door: Hoe ontstaat aerofagie? In de darm wordt tijdens de spijsvertering gas gevormd. De belangrijkste darmgassen zijn stikstofgas (N2), koolzuurgas (CO2), methaangas (CH4). Deze gassen zijn reukloos en worden deels in de darm geresorbeerd en komen dan via de bloedbaan in de longen vanwaar zij worden uitgeademd. Dit verklaart onder andere de knoflooklucht die men met de adem verspreidt na het eten van knoflook. De samenstelling en de hoeveelheid van de in de darm geproduceerde gassen hangen voor een groot deel af van de samenstelling van de voeding, met name van het gebruik van plantaardig voedsel. Per dag wordt in de darm ongeveer 600 ml gas gevormd, waarvan een groot deel via het lichaam via de anus verlaat met de ontlasting of door \'winden\'. Een klein deel ontsnapt naar de maag en komt vandaar als \'boer\' naar buiten. De oorzaak van overmatig boeren kan berusten op: Aërofagie Ophoping van gas in de maagstreek wordt in de meeste gevallen veroorzaakt doordat de betreffende persoon, meestal onbewust, zelf lucht inslikt. Deze gewoonte is bekend onder de naam ‘aërofagie’. Aërofagie kan een uiting zijn van nervositeit, maar kan ook het gevolg zijn van een foutieve sliktechniek bij het eten. Ik wens je veel succes en als je vragen hebt, dan hoor ik dit graag van u. Met vriendelijke groet, Marieke

label.Geplaatst op 2003-11-24 12:30:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren