© 2024 solvo B.V.

Misselijk/duizelig

sinds geruime tijd wordt ik tijdens inspanningen altijd misselijk/duizelig met name tijdens het sporten. Het sporten begint bij mij altijd met fietsen, daar is er nog niets aan de hand. Zodra ik echter met mijn gewichttraining begin wordt ik zo misselijk/duizelig dat ik heel stil blijf zitten en meestal mijn ogen sluit, ik zou dan zo in slaap kunnen vallen.Ook snel opstaan geeft het zelfde effect.Ik heb dan ook het idee dat ik wel adem haal maar het is net of geen zuurstof opgenomen wordt, althans zo voelt het.Ik let tijdens het sporten op mijn ademhaling dus krachtzetten is uitademen en viseversa. Kunt U mij misschien vertellen hoe ik hier vanaf kom?


het beste is natuurlijk om gewoon even met je verhaal langs de huisarts te gaan, maar heb je je bloeddruk wel eens laten controleren? een te lage bloeddruk kan ook duizeligheid geven en het "zwart" voor de ogen worden bij het snel opstaan. succes

label.Geplaatst op 2003-03-25 20:57:34


denk ook dat je bloeddruk wat aan de lage kant is! ook door het sporten verbruikt je lichaam extra zouten en andere mineralen die wel weer aan gevuld moeten worden Een extra kop bouillon en zoute drop wil wel eens helpen , laat je bloeddruk eens opmeten al is er aan lage bloeddruk weinig te doen het is wel goed om te weten waar het aan ligt sterkte groetjes jossie

label.Geplaatst op 2003-03-26 12:21:45


Niet alleen een lage bloeddruk kan deze klachten veroorzaken. Ook slechte opname van zuurstof door longblaasjes kunnen dit veroorzaken. Ga naar je huisarts en laat je goed nakijken. Desnoods door laten sturen naar longarts of cardioloog! Succes

label.Geplaatst op 2003-03-26 14:59:46


Ik denk dat je een bloedarmoede hebt.

label.Geplaatst op 2003-03-26 15:50:51


Een tekort aan stikstof kan ook dit gevol hebben, dit word dan omschreven als hyperventilatie, dit geeft DE symptomen die jij beschrijft. Ga er even mee langs de huisarts die helpt je verder. Groetjes Gaya

label.Geplaatst op 2003-08-17 20:57:30

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren