© 2024 solvo B.V.

Moe, moe, moe, moe

Hey beste mensen, Ik zit een beetje met het volgende; in januari ben ik geopereerd aan mijn galblaas, deze is in verband met een galsteen, verwijderd. Na deze operatie heb ik gelukkig geen klachten van dien aard gehad. Echter heb de laatste paar maanden erg veel last van moeheid en misselijkheid. Het is geen moeheid die constant is, maar juist in een keer komt opdagen en dan bedoel ik ook echt in een keer. Dan zou ik het liefts gelijk willen slapen en kan mijn ogen dan ook moeilijk open houden.Soms gaat dit ook gepaard met erge hoofdpijn....mijn concentratie is dan helemaal weg... Nu weet ik dat moeheid een heel ruim begrip is, ben er ook al verscheidene keren mee naar mijn huisarts geweest, maar daar kom ik niet veel verder. (ook is mijn hartslag behoorlijk aan de hoge kant en vooral als ik wat leuks ga doen ben ik erg uit mijn doen). Deze beweert dat het een combinatie is van spanningen en het feit dat ik rook en een slechte ademhaling heb. Maar ik ben er niet zo zeker van dat dat de oorzaak is van mijn klachten, aangezien ik pas 21 jaar ben... Is er iemand die mij wellicht iets meer kan vertellen of zijn er mensen met dezelfde klachten?? Dan zou ik graag wat van jullie horen.. groetjes Jessie


Beste Jessie, Is je eetpatroon veranderd na de operatie? Eet je wel gezond, regelmatig en genoeg? Heb je een andere koffie-drink-gewoonte? Zijn er andere omstandigheden veranderd sindsdien? Rook je niet te veel om andere zaken te compenseren. Sport je ook, of op zijn minst: heb je voldoende lichaamsbeweging? Ik begrijp dat je twijfels hebt over de dokters mening omdat dat waarschijnlijk vantevoren ook al zo was, maar waarom probeer je daar niet iets aan te doen? Een slechte ademhaling kan je ook een slechte nachtrust opleveren, misschien zonder dat je het merkt (http://www.nvsap.nl/vragen.htm). Het kan natuurlijk altijd zijn dat er een medische oorzaak is, maar probeer op zijn minst andere oorzaken uit te sluiten. Veel succes ermee.

label.Geplaatst op 2003-06-12 22:49:56


Heb je al eens aan de mogelijkheid gedacht dat je migraine hebt? Wordt je plotseling heel moe en krijg je daarna hoofdpijn, kan je geen licht verdragen zodra je hoofdpijn hebt?

label.Geplaatst op 2003-10-17 12:38:16

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren