© 2024 solvo B.V.

Nortrilen

Hallo Wil me eerst even voor stellen. Ben voor de eerste keer hier op het forum. Mijn vraag is: klopt het dat nortrilen je helpt bij het stoppen met roken? Heb eerst afgebouwd met efexor, en ben nu bezig met nortrilen t.w. smorgens 1x 10 mg, smiddags 1x 25 mg en savonds 1x 25 mg. Maar ik heb problemen. Ik kan niet meer naar het toilet gaan, voel me onrustig en heb angstgevoelens, die was ik kwijt toen ik efexor slikte. ik wil nu stoppen met de nortrilen, en weer de efexor gaan gebruiken. Moet ik eerst weer afbouwen met de nortrilen? Alvast bedankt.


Beste, 1) Ik zou nooit op eigen houtje geneesmiddelen voor de geest afbouwen of de dosis veranderen zonder de huisarts of de voorschrijver te raadplegen. 2) Voor zover ik weet wordt nortrilen niet toegepast bij stoppen met roken; ook is er geen verband tussen gebruik van nortrilen en stoppen met roken. 3) Interessant voor mij als arts is waarom je behandelaar je heeft doen overstappen van Efexor op Nortrilen. Klaarblijkelijk heeft de Efexor niet voldoende effect gehad. 4) Efexor is een middel dat niet alleen de stemming reguleert, maar ook angstklachten/paniekklachten vermindert. Nortrilen is echter een sterker werkend middel wat alleen de stemming reguleert. Nortrilen vermindert geen angst- en paniekklachten. Advies: de problemen die je sinds het veranderen ervaart bespreken met je behandelaar. Met vr. groet, Dave (arts)

label.Geplaatst op 2009-12-01 21:37:23

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren